Çocuklar ve gençler için sağlıklı beslenme alışkanlıkları geliştirecek önerilerimize göz atın.

Okul Öncesi Çocuklar:

Bu yaş grubu için önemli olan sağlıklı yeme alışkanlığının kazandırılmasıdır.

cocuk-menusu

1. Çocuğunuzun yediği her şeyin yüksek besin değeri taşıdığından emin olun. Yedikleri her besin değeri taşımayan gıda yerine daha faydalı yiyecekler tüketebileceklerini unutmayın.
2. İşlenmiş tahıl ürünleri yerine tam tahıllı ürünleri (tam tahıllı ekmek, tam tahıllı makarna, esmer pirinç, bulgur) tercih edin.
3. Tüketecekleri abur cubur miktarına sınır koyun ama unutmayın, bunları tamamen yasaklamak çocuğunuzun bunlara karşı daha çok merak duymasını sağlayacaktır.
4. Beslenme konusunda onlara örnek olun. Eğer patatesi fırınlanmış yerine kızarmış olarak tercih ederseniz onlardan da farklı bir şey seçmelerini beklemeyin.
5. Öğün aralarını sağlıklı atıştırmalıklarla doldurun. Çocuğunuzun yemeklerde ne yediği kadar yemek aralarında ne yediği de önemlidir.
6. Televizyon izleme süresine sınır koyarak televizyon karşısında yemek yeme alışkanlığını azaltmalarını sağlayın.
7. Kilo sorunu yaşayan daha büyük çocuklar ve ergenlere diyet yapmaktansa sağlıklı beslenmenin ve spor yapmanın kilo vermede daha etkili olduğunu anlatın.

Gençler:

Sağlıklı beslenmenin faydalarını anlatarak gençlerin sağlıklı kalmalarına yardımcı olun. Genç çocuğunuzu beslerken şunları aklınızdan çıkarmayın:

beslenme-onerileri

1. Gençlerin yetişkinlerden daha çok C vitaminine, kalsiyuma ve demire ihtiyacı vardır.
2. Kemik gelişimi için kalsiyum, magnezyum ve D vitamini desteğini unutmayın.
3. Sağlıklı bir cilt için gençlerin daha çok suya, life ve temel yağlara; daha az şeker ve işlenmiş yiyeceklere ihtiyacı vardır.
4. Ayaküstü yemek yiyen, spor yapan ya da kilo sorunu olan gençler yeterli besin almıyorlarsa besin takviyeleri kullanmayı düşünebilirler.
5. Ergenlik yılları streslidir ve bu stres onların ruh halini ve yeme alışkanlıklarını kötü etkileyebilir. Onlara stresle başa çıkma yollarından bahsedin.

Çocukları Teşvik Etmek

Çocuğunuz yemek mi seçiyor? Onlara yeni yemekler tanıtmak için bu sekiz taktiği deneyin.

cocuk-beslenmesi

1. Çocuğunuzu yemek hazırlama sürecine dahil edin.
2. Birlikte yemeklerinizin kaynağı olan manava veya pazara gidin.
3. Onlara evde veya dışarıda yiyebilecekleri sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayın.
4. Çocuklarınıza yemeklerinin üzerine koymaları için sağlıklı seçenekler sunun.
5. Vitamin ve mineral ihtiyaçlarını karşılamak için onlara sağlıklı meyve suları ya da meyve kokteylleri hazırlayın.
6. Onlara örnek olun. Çocuğunuz sizin de sağlıklı ve taze gıdalar tükettiğinizi görsün.
7. Hemen vazgeçmeyin. Çocukların yeni bir tada alışması için 5 ya da 10 kez denemeniz gerekebilir.
8. Tüm ara ve ana öğünleri sağlıklı beslenmeyi öğretmek için bir fırsat olarak görün.