Daha sağlıklı beslenmek için bu 4 öneriyi hayata geçirin!

1. İşlenmemiş Gıdalar Seçin

Mümkün olduğunca az işlenmiş gıdalar seçmeye özen gösterin. Mesela; bir parça kuşkonmaz, bir dilim limon, bir kaşık kinoa ya da bir dilim somon. Beslenme tarzınızı az işlenmiş gıdalara odaklı olarak değiştirdiğinizde hem besin değeri daha yüksek gıdalar tüketmeye başlayacaksınız hem de gereksiz katkı maddelerinden uzaklaşmış olacaksınız. İşlenmemiş gıdalarla hem sağlıklı ve lezzetli yemekler yapıp hem de daha sağlıklı beslenebilirsiniz.

kinoa

Öneriler:
-İşlenmemiş, taze, organik ve mevsimine göre gıdalar seçin. Bunları en kolay bulabileceğiniz yer genelde en yakınınızdaki yerlerdir.
Gıdalarınızıda yapay tatlandırıcılardan, renklendiricilerden, koruyuculardan ve hidrojenize yağlardan uzak durun.

fasulye

2. Bitki Gücünden Faydalanın

Doğadaki en renkli ve en besleyici gıdalar bitkiler tarafından karşılanır. Sebze, meyve ya da baklagil odaklı beslenmek için hiçbir zaman geç değildir. Doğa Ana’nın sunduğu bitkilerden ve onların içerdiği proteinlerden, karbonhidratlardan, anti-oksidanlardan ve doğal yağlardan faydalanın. Her gün tükettiğiniz bitki miktarını arttırın ve bitkilerin gücüne şahit olun.

Öneriler:
-Fasulyeler, kuru yemişler ve diğer baklagiller bitki proteini açısından yoğunlardır, bunları tüketmeye özen gösterin.
Farklı renklerde sebzeler tercih ederek bitkilerden alacağınız faydayı maksimuma çıkarın.

3. Sağlıklı Yağları Seçin

İnanmayabilirsiniz ama sağlıklı beslenmenin önemli bir bölümünü de sağlıklı yağlar oluşturur. İşe ilk olarak sağlıklı yağ oranı açısından zengin olan fındık, ceviz, çekirdek, avokado tüketimini arttırarak başlayın ve daha sonra her gün tükettiğiniz işlenmiş yağları hayatınızdan çıkarın.

zeytinyagi

Öneriler:
-Kuru yemişler ve avokado, sağlıklı yağ açısından zengindir, bunları tüketmeye özen gösterin.
-Kanola yağı, mısırözü yağı ya da margarin gibi işlenmiş yağları azaltarak hayatınızdan çıkarın.

avokado

4. Besin Yoğunluğuna Önem Verin

Vitaminler, mineraller, doğal yağlar, anti-oksidanlar, sağlıklı bir vücudun olmazsa olmazlarıdır. Daha sağlıklı beslenmek için her renkten sebze, baklagil, kuru yemiş ve diğer işlenmemiş gıdaları tüketin.

Öneriler:
-Yemek pişirirken daha çok sebze ve doğal yağlar kullanın.
-Kullanacağınız gıdaları seçerken “Besin Yoğunluğu” puanlarına göz atın.