Yemeklerinizi tuz, şeker ve yağ kullanmadan doğal yollarla tatlandırmak için bu yöntemleri deneyebilirsiniz.

marine-etmek

Marine Etmek

Taze narenciye suyu ya da sirkenin içine istediğiniz baharatları ya da otları ekleyin ve yemeğinizi pişirmeden önce malzemelerinizi bir saatliğine buzdolabında bu marine sosunun içinde bekletin.

3 Adımda; Pürelerle Yoğunluk Katın

1. Kekleriniz için yağ ve şeker yerine şekersiz elma püresi ya da balkabağı püresi kullanabilirsiniz.
2. Soslarda krema yerine tofu püresi kullanabilirsiniz.
3. Islatılmış ve püre haline getirilmiş kaju cevizi, çorbalarınıza ve soslarınıza yoğunluk katacaktır.

et-sote

Buharda Kavurmak

Tavanıza soğan veya diğer sebzelerinizi eklemeden önce tavanızı iyice kızdırın. Sebzelerinizi ekledikten sonra yapışmaya başladıklarında tavanıza biraz su veya sebze suyu ekleyerek karıştırın.

Doğal Tatlandırıcılar

Tuzlu:

1. Et ve sebze suları
2. Taze veya kuru otlar
3. Şarap
4. Sirke
5. Zencefil, sarımsak veya soğan

baharat

Acı:
1. Kuru ya da taze acı biber
2. Hardal
3. Köri
4. Kimyon, kakule ya da kişniş gibi baharatlar
5. Karabiber

Tatlı:
1. Kuru ya da taze meyveler
2. Meyve suyu
3. Şeker ilavesiz meyve püreleri, marmelatlar
4. Hindistan cevizi suyu