Genç Kalmayı Sağlayan 9 Besin

 

Tüm insanlar hiç yaşlanmamayı, her daim olduğundan daha genç göstermeyi diler; ancak yaşlılık bizi bekleyen mutlak sonlardan biridir. Yaşlanmayı her ne kadar önleyemesek de yaşlılık belirtilerinin daha az olmasını sağlamamız mümkündür. Stresten uzak kalmak, düzenli yaşamak, düzenli spor yapmak, düzenli beslenmek gibi birçok faktör ile genç kalmayı sağlayabiliriz. Peki düzenli beslenmenin yanı sıra bu beslenmeyi hangi besinler ile yapmamız gerektiğini, hangi besinlerin genç kalmayı sağladığını biliyor muyuz? İşte genç kalmayı sağlayan 9 besini sizin için derledik.

  • Domates ve Salatalık

Özellikle kahvaltıların vazgeçilmezi olan bu nefis ikiliye hayatınızda bolca yer açsanız iyi edersiniz. Hem kansere karşı iyi bir koruyucu olan hem de sindirimi kolaylaştırması açısından oldukça faydalı olan domates ve salatalık özellikle de kabuklarıyla tüketildiğinde genç kalmanızı sağlayan en önemli besinler arasında yer alıyor.

  • Balık

Hafıza dostu, kolesterol düşmanı olarak bilinen balık aynı zamanda genç kalmanın anahtarı gibidir. Balıkta bulunan bolca omega-3 yağ asitleri sayesinde birçok kronik hastalıktan uzak durabilir, aynı zamanda daima mutlu ve enerjik hissedebilirsiniz.

  • Avokado

Vücut için yararlı yağlar denince akla gelen ilk besinlerden biri olan avokado sayesinde genç kalmak da mümkün. E vitamini ve antioksidanlar yönünden epey zengin olan avokadoyu düzenli olarak tükettiğinizde sağlıklı bir kalbe ve cilde sahip olabilir yaşlılık belirtilerini yok edebilirsiniz.

  • Karpuz

Kış boyunca yolları gözlenen, yaz meyvelerinin en lezzetlisi olan karpuz, güzelliği dışında oldukça da faydalı özelliklere sahiptir. Çok fazla şeker içerdiğinden fazlası diyabet hastalarına tavsiye edilmese de bağışıklığı güçlendirmesi, vücudu zararlı toksinlerden arındırması gibi özellikleri sayesinde yaşlılık belirtilerine karşı en iyi savaşan besinlerden biridir. Makul miktarda tüketilmesi önerilmektedir.

  • Zerdeçal

Yemeklere hoş bir renk ve aroma katan zerdeçal, yaşlılığa karşı olan besinlerden biridir. İçerisindeki kurkumin sayesinde birçok insanın korkulu rüyası olan Alzheimer’e karşı da koruma sağladığı düşünüldüğü için düzenli olarak tüketilmelidir.

  • Turuncu Sebzeler

Renkleri ile gözlerimizi hoş eden; havuç, balkabağı, tatlı patates gibi turuncu sebzeler genç kalmanıza yardım eden en lezzetli seçenekler arasında yer alıyor. Özellikle de göz, cilt, kemik ve kalp sağlığı için faydalı özellikler taşıyan bu sebzeleri düzenli olarak tükettiğinizde uzun yıllar genç kalmak mümkün hale gelecektir.

  • Kırmızı Meyveler

Birçok insanın bayıldığı meyveler arasında yer alan çilek, böğürtlen, ahududu gibi seçenekler nefis lezzetleri ile damakları şenlendirirken faydalı özellikleri ile de vücutlara sağlık katıyor. Yoğun miktarda antioksidan içeren bu meyveler; genç kalmanın anahtarı olup yaşlılık belirtilerinin azalmasına yardım eden en iyi seçenekler arasında yer alıyor.

  • Karalahana

Birçok insanın kolay kolay sevemediği besinler arasında yer alan karalahana acilen sevilmeyi bekliyor; çünkü size gençlik vaat ediyor. Kemik ve göz sağlığı için önemli olan karalahana, aynı zamanda kan basıncını dengeliyor ve genç kalmanın anahtarını ellerinize bırakıyor.

  • Yeşil Çay

Metabolizma ve yağ yakımının hızlanmasına katkıda bulunan, kalp hastalıklarına ve kansere karşı koruyan yeşil çay; aynı zamanda genç kalmanıza yardımcı oluyor. Her gün mutlaka bir fincan tüketmekte oldukça fayda olan yeşil çay ile uzun yıllar olduğunuzdan daha genç görünebilirsiniz.