Yemeği Fazla Kaçırdığınız Günün Ertesinde Ne Yapmalısınız

Hepimiz daha iyi bir vücuda ve sağlığa sahip olabilmek için beslenmemize dikkat ederiz; ancak bazen ne kadar dikkat etsek de karşı koyamayacağımız sofralar gelir bizi bulur. Çeşit çeşit, leziz tariflerle dolu sofralardan ölçüyü hiç kaçırmadan kalkabilmek kabul edersiniz ki epey zordur ki bazen de ölçüyü kaçırmak hayatın neşesi, lezzetidir!
Peki, gelelim böyle günlerin ertesine… Kusursuz sofralarda bozulan diyetlerle her ne kadar lezzete doyup mutlu olsak da ertesi gün engellenemeyen bir pişmanlık hissi ve telafi gereği de bizi bekler. İşte tam da böyle zamanlar için pişmanlığınızı hafifletip vücudunuzun yenilenmesine ve eski düzenini kazanmasına yardım edecek 6 öneri yazımızın devamında:

  • Tartılmayın

Yemeği fazla kaçırdığınız gün ertesinde pişmanlıklar sizi bekliyor olacak ve merakınızdan derhal soluğu tartının üzerinde alacaksınız. Bunu sakın yapmayın! Ertesi gün tartıldığınızda göreceğiniz sonuç, sizin gerçek kilonuz olmayacak ve sadece moralinizin çökmesine neden olacaktır. En iyisi kısa zamanda bu hatayı unutup ileriye odaklanmaktır.

  • Kendinizi Affedin

Evet biliyoruz, onca zaman uyduğunuz diyet listesine bir anlık düşüncesizlikle ihanet ettiğinizi düşünüyorsunuz; ancak bu her şeyin sonu değil, bu hedefinize ulaşmanıza sadece 1-2 gün kadar engel olabilir. Diyetinize ve kaldığınız yerden kilo vermeye hâlâ devam edebilirsiniz. Yeter ki kendinizi hemen affedin, gereken morali toplayın. Üstelik vücudunuzun da böyle şaşırtmalara zaman zaman ihtiyacı olduğunu, sonrasında diyete karşı daha dirençsiz olacağını unutmayın!

  • Öğün Atlamayın

Aşırıya kaçılan günlerin ardından akla gelen ilk kurtarıcı yöntemlerden biri de öğün atlamaktır; ancak bu düşünce tamamen yanlıştır. Böyle zamanlarda da kahvaltı ve ara öğünler, tıpkı normal günlerdeki kadar önemlidir. Telafi için lif oranı yüksek besinler tüketerek hasara uğrayan sindirim sisteminizin düzene girmesini sağlayabilir, protein ağırlıklı besinler tüketerek gün içerisinde daha az acıkmanızı sağlayabilirsiniz.

  • Bol Su İçin

Her zaman çok önemli olan su tüketimi, yemeği fazla kaçırdığınız gün ertesinde daha da önem kazanmaktadır. Bol su içmek hem vücudunuzda biriken ödemin atılmasını hem de sindirim sisteminin harekete geçip vücudunuzun şişkinlikten kurtulmasını sağlar.

  • Hareket Edin

Kendinizi çok şişkin hissediyor ve hareket etmeye halinizin olmadığından şikâyet ediyorsanız dahi hareket edin! Yemekten sonra ya da ertesi gün yarım saat kadar yapacağınız kardiyo çalışması veya karın bölgesini çalıştıran birkaç hareket, sindirim sisteminin hareketlenmesini sağlayacaktır. Bu nedenle pişman olup oturmak yerine hareket edip sindirin!

  • Yeterli Miktarda Uyuyun

Yemeği fazla kaçırdığınız günlerin ertesinde kendinize yapacağınız en büyük iyiliklerden biri de yeterli miktarda uyumak olacaktır. Böylece kendinizi halsiz hissedip enerjisi yüksek, sağlıksız yiyeceklere yönelmeyecek ve diyetinize kaldığınız yerden devam etmeniz kolaylaşacaktır.