6 Adımda Beslenme Çantası Hazırlama

Günün uzun saatlerini okullarda geçiren çocuklar için ebeveynlerin bulunabileceği en büyük katkı, iyi bir beslenme çantası hazırlayabilmektir. Beslenme çantasında hem kolay yenebilir hem de besleyici tercihlerin bulunması çocuğun zihin ve bedeninin sağlıklı bir şekilde gelişimi açısından son derece önemlidir. Peki iyi bir beslenme çantası nasıl hazırlanır, bir beslenme çantasında neler olmalıdır? İşte size yardımcı olacak birkaç detay.

  • Hazır Değil El Yapımı Gıdalar

Birçok ebeveyn, beslenme çantasına paketlenmiş hazır gıdalar ekleyerek kolaya kaçma eğilimi gösterebilir; ancak bu son derece yanlış bir davranıştır. İçinde birçok zararlı katkı maddesi bulunduran paketlenmiş gıdalar, çocuğun beden ve zihin sağlığı açısından olumsuz özellikler taşır. Bu nedenle bir beslenme çantasında paketli gıdalar yerine evde, kendi ellerinizle hazırladığınız besinlere yer vermeniz oldukça doğru bir karar olacaktır.

cocuk-bakimi

  • Kurtarıcı Sandviçler

Sandviçler hem kolay tüketilebilmesi hem de içerisine istenen tüm sağlıklı yiyeceklerin sığdırılabilmesi açısından doğru tercihler arasında yer almaktadır. Beyaz yerine tam buğday sandviç ekmeği tercih edip arasına kahvaltılık gıdalar, ızgara köfte, tavuk ve yeşillikler koyarak çok besleyici bir öğün oluşturmak mümkündür.

cocuk-menusu

 

  • İçecek Tercihi Önemli

Zararlı etkileri saymakla bitmeyen asitli içeceklerden kesinlikle uzak durmalı, bunun yerine kefir, süt, ayran gibi kalsiyum değeri yüksek içecekler tercih edilmelidir. Eğer ki meyve suyu isteniyorsa hazır kutuda olanlar değil, evde kendiniz taze meyvelerden sıktığınız suları tercih etmelisiniz. Ve tabii ki hiçbir içeceğin suyun yerini tutmadığını unutmamalı, beslenme çantasında mutlaka bir şişe de su bulundurmalısınız.

cocuklar-yemek-aliskanligi

  • Ara Öğünler Unutulmamalı

Çocuklar, vakitlerinin büyük bir bölümünü okullarda geçirdiği için beslenme çantasında sadece ana değil ara öğün seçeneklerine de yer verilmelidir. Ara öğün için meyve, fındık, ceviz, badem ya da evde yapılmış meyveli kek gibi yiyecekler ile çocuğun sağlıklı bir şekilde beslenmesine büyük ölçüde katkıda bulunulabilir.

çocuk yemekleri

 

  • Akışkan ve Kokulu Yiyeceklerden Uzak Durulmalı

Örneğin hazırlanan sandviçin içerisi mayonez, ketçap gibi akışkan soslarla süslenmemelidir. Bu soslar, küçük çocukların yemeğini kolay bir şekilde yiyebilmesine engel olup etrafa bulaştırmasına neden olabilir. Yine aynı şekilde hazırladığınız bir sandviçin içerisini salam, sosis, sucuk gibi aşırı kokuya sahip şarküteri ürünleri ile doldurarak sınıf içerisindeki diğer çocukların canının çekmesine ya da rahatsız olmasına neden olmamalısınız.

yemek_yapan_çocuk

 

  • Sağlıklı Atıştırmalıklar Hazırlayın

Biliyorsunuz ki çocukların en bayıldığı yiyecekler arasında cips, kraker, bisküvi gibi atıştırmalıklar gelir. Bu durumu önlemek için havuç, salatalık gibi yiyecekleri uzun ince dilimler halinde paketleyip beslenme çantasına ekleyin. Ya da kurutulmuş meyvelerden karışık bir paket hazırlayın. Kısa bir süre içerisinde çocuğunuzun bu yiyecekleri yemekten keyif almaya başladığını göreceksiniz.