Beslenme Çantası İçin 7 Besleyici Öneri

Gün boyu gözünüzün önünde olup beslenmesine bizzat dikkat ettiğiniz çocuğunuzun artık okula gitme zamanı! Bundan sonra beslenmesi için yanında siz değil, sizin özenle hazırladığınız beslenme çantası olacak. Bu durumda beslenme çantasını çok iyi bir şekilde hazırlamış olmalısınız ki çocuğunuz sizin eksikliğinizi hissetmeden sağlıklı bir şekilde beslenmesine devam edebilsin.

Peki doğru bir beslenme çantası nasıl hazırlanır? Doğru bir beslenme çantasında neler olmalıdır?
İşte beslenme çantasının doğru hazırlanabilmesi için, uygulayabileceğiniz besleyici ve çok faydalı 7 öneri:

1) Kendiniz Hazırlayın

Okul ne kadar erken saatlerde başlıyor olsa da siz ne kadar işe yetişmek zorunda olsanız da çocuğunuz için paketlenmiş, hazır gıdalardan kaçıp özenle hazırlanması gereken bir beslenme çantası olduğunu unutmayın.
Beslenme çantası için aceleci olup kolaya kaçmadan çocuğunuz için tüm yiyecek ve içecekleri kendi ellerinizle hazırlamaya özen gösterin. Kapalı meyve suları almak yerine evde kendiniz mevsim tazelerinden bir meyve suyu hazırlayın. Paket kekler almak yerine evde kendiniz çok kolay bir şekilde nefis kekler hazırlayın.

Domates Soslu Bazlama Tost

2) Kuru Yemiş

Çocuğunuz, gününün büyük bir vaktini okulda geçiyor olabilir, bunun için sadece ana değil ara öğünlerini de düşünmeniz gerekir. Çocuğunuzun çok fazla acıkmaması ve zihninin daha sağlıklı çalışabilmesi için beslenme çantasında mutlaka kuru yemişlere yer vermeyi unutmayın. Leblebi, fındık, ceviz, kurutulmuş meyveler, fıstık gibi birçok kuru yemiş; çocuğunuzun gelişimi açısından oldukça önemlidir.

kuruyemişin faydaları

3) Su Bulundurun

Zihin ve beden sağlığımız için temel içeceğimiz olan suya beslenme çantasında mutlaka yer verin. Çocuğunuza su içme alışkanlığı kazandırmak için çabalayın.

su

4) İçecek Tercihini Yapın

Yemek yanında eşlik etmesi için asitli içecekler yerine süt, ayran ya da meyve suyu bulundurmayı tercih edin.

portakalli-limonata

5) Tatlı İhtiyacını Düşünün

Tatlı yiyecekler, çocukların en çok sevdikleri arasında yer alır; ancak şekerin ne kadar zararlı olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Tatlı ihtiyaçları için beslenme çantasında çikolata veya çeşitli şekerlemeler yerine meyveli süt, meyveli yoğurt, keçiboynuzu, ballı karışımlar, kurutulmuş meyveler bulundurmaya özen gösterin.

Fırın Sütlaç Tarifi

6) Protein İhtiyacını Unutmayın

Gelişim çağındaki çocuğunuzun protein ağırlıklı beslenmesi gerektiğini unutmayın. Bunun için beslenme çantası menüsünde mutlaka peynir, ızgara köfte, ızgara tavuk ya da ızgara balık, yoğurt, ayran, süt, yumurta gibi bolca protein içeren seçeneklere yer verin. Ayrıca yanında mutlaka yeşillik olmasına özen gösterin.

yumurta-numaralari-ne-anlama-geliyor

7) Ekmek Seçimi Önemli

Beslenme çantasının besleyici, kolay ve vazgeçilmez seçeneklerinden biri de nefis sandviçlerdir. Sandviçlerin çok daha yararlı olması için ekmeğinin beyaz undan yapılanlar yerine çavdar, tam buğday, tam tahıllı ekmekler olmasına özen gösterin.