Çocuğunuza Doğru Bir Beslenme Alışkanlığı Kazandırmak için 6 Öneri

Ebeveynlerin canını en çok sıkan konulardan biri de çocuklarının beslenmesini doğru ve yeterli bir şekilde yönetemediğini düşünmektir. Her çocuk zaman zaman abur-cubur diye nitelendirilen seçeneklerden yemek istese de beslenmesinin tamamen buna dayalı olması engellenmelidir; peki bunu daha ılımlı yollardan yapabilmek nasıl mümkündür?
Siz de bu konuda kafa karışıklığı yaşayan bir ebeveynseniz ne yapmanız gerektiği hakkında yazımızın devamında işinize yarayacak öneriler bulabilirsiniz. İşte detaylar…

  1. 1.Örnek Olun

Çocuklar, şahane bir gözlemcidir. Dolayısıyla kendiniz yemediğiniz sağlıklı bir besini onun yemesini beklemek biraz haksızlık gibi olur ne dersiniz?
Çocuğunuzun alışmasını istediğiniz bir beslenme planı varsa buna öncelikle tüm aile bireyleri olarak uymakla başlamanız gerekiyor. Bu şekilde onun gözlem yeteneğine hitap ederek ona örnek olabilir ve doğru bir beslenme alışkanlığı kazanmasında etkili bir yardımda bulunabilirsiniz.

  1. 2.Porsiyonları Abartmayın

Genel olarak ebeveynler, çocuğun yemeğini kendi doyma noktasına ya da göz kararına göre belirler, bu da yemeğin aslında çocuğa fazla gelmesine ve o yemekten daha çok uzaklaşmasına neden olur. Böyle bir durumu engellemek ve çocuğunuz için gerçekten faydalı bir beslenme programı oluşturmak istiyorsanız porsiyonları göz kararı yerine çocuğunuzun gerçek ihtiyacına göre belirlemekte fayda var. Bu sayede hem çocuğunuzun bıkmadığı hem de sizin içinizin rahat olduğu bir beslenme programı elde edebilirsiniz.

  1. 3.Düzen Oluşturun

Beslenme alışkanlığı kazandırmak için hepimizin tanıdık olduğu, çocuk peşinde kaşığıyla dolaşan ebeveyn karesini yok etmenin tam zamanı olabilir. Yeter ki yesin diyerek çocuğunuzun peşinde dolanmak yerine herkesin sofrada olduğu bir yemek düzeni oluşturarak onun ilgisini çekebilir, tüm yemeklere karşı daha iştahlı olmasını sağlayabilirsiniz.

  1. 4.Doğru Karışımlar Yapın

Çocuğunuzun yediklerinden tam anlamıyla bir fayda kazanmasını istiyorsunuz; fakat bunu yaparken onun da damak zevki olduğunu unutmayın. Sırf birbirinden faydalı diye birbiriyle lezzet bakımından hiç uyuşmayan seçenekleri bir araya getirdiğinizde onun yemesini elbette zorlaştırırsınız. Bu doğrultuda birçok seçeneği karıştırdığınız bir yemek hazırlamak yerine, birbirine en uyumlu bir iki malzemeyi karıştırarak çocuğunuzun sevebileceği yemekler yapmayı ve ona sunmayı deneyebilirsiniz.

  1. 5.Gereksinim Olduğunu Anlatın

İstediğiniz yemeği yemesini sağlamak için ona “Bunu yersen, seni parka götürürüm.” gibi vaatlerde bulunmak yerine yemek yemenin hepimiz için bir ihtiyaç olduğunu anlatmayı deneyebilirsiniz. Bu sayede daha ileride ödül-ceza yöntemiyle büyük sorunlar yaşamayı engelleyebilir ve ona sağlıklı bir beslenme alışkanlığı için güven verebilirsiniz.

  1. 6.Sağlıklı Atıştırmalıklar Hazırlayın

Her yetişkin gibi her çocuk da keyifli bir anında ya da acıktığı anlarda direkt olarak zararlı atıştırmalıklara yönelebilir. Bunu engellemek için örneğin, onunla parka giderken çantanıza dilimlenmiş elma ya da havuç gibi seçenekler ekleyebilir, dilediği zamanlarda çocuğunuza ikram ederek onun zararlı gıdalara yönelmesini engelleyebilirsiniz.