Çocuğunuza Nasıl Yemek Yeme Alışkanlığı Kazandırabilirsiniz?

Pek çok ebeveyn gibi siz de çocuğunuzun yemek yememesinden ya da düzensiz beslenmesinden mi şikayetçisiniz? Bu yöntemlerle yemek saatleri hem sizin hem de çocuğunuz için kabus olmaktan çıkacak.

beslenme-aliskanligi

1)      Hemen hemen her çocuk yakın çevresindeki insanları ve onlardan gördüğünü taklit eder. Bu nedenle, eğer evinizde yemek saatlerinizin bir düzeni yoksa, çocuğunuzun da düzenli saatler içerisinde acıkmasını beklemeyin. İlk aşama olarak her gün aynı saatlerde kahvaltı ve akşam yemeği için sofraya oturmaya özen gösterin.

cocuklara-yemek-yedirme

2)      Çocuğunuzun ana öğünlerinden önce yoğun bir şekilde meyve suyu gibi sıvıları tüketmemesine dikkat edin. Bu tür sıvılar çocuğunuzun kan şekerini yükselterek yemek saatlerinde kendisini tok hissetmesine neden olur. Bu da yemek düzenini bozmasına sebebiyet verebilir. 

shutterstock_566541154

3)     Ne ara öğün ne de ara öğün olarak çocuğunuzun abur cubur tüketmesini engelleyin. Zaman zaman arkadaşlarıyla birlikteyken ya da dışarı çıktığınız zamanlarda sizin gözetiminiz altında bu ürünleri tüketebilir ama yemek döngüsünün içinde abur cubur olmamasına özen gösterin.

cocuguma-yemek-yemeyi-nasil-ogretirim

4)   Çocuğunuzun da sizin gibi bir birey olduğunu unutmayın. O da tıpkı sizin gibi kendi isteklerini ve ihtiyaçlarını dile getirebilir. Bu nedenle ona sürekli olarak aç olup olmadığını sormayın. Bu durum, iki taraf için de yorucu olacaktır. Üstelik siz onun üzerine bu konuda sürekli düşerseniz, o da sizinle inatlaşacaktır ve yemek düzenini bilerek bozacaktır. 

cocuklarin-beslenmesi

5)      Yemeklerin porsiyonlarını belirlerken mutlaka çocuğunuza danışın. Kendi istediği miktarlarda yemek yemesini sağlayın. 

saglikli-beslenme

6)     Eğer yemek masasında sizinle inatlaşan, masada çatal kaşıkla oyalanıp yemeğine hiç dokunmayan bir çocuğunuz varsa sakın siz de onunla inatlaşıp zorla yemek yedirmeye çalışın. Sakince önündeki tabağı alın ve siz keyifle sofrada yemek yemeye devam edin. Unutmayın ki, çocuğunuz bir noktada acıkarak yemek yemek isteyecek. O zaman geldiğinde de masadan kaldırmış olduğunuz tabağını ona servis edin.

shutterstock_402967426

7)      Çok yoğun saatler çalışmak zorunda olabilirsiniz. Yemek saatlerinde evde olmanız mümkün olmayabilir ama eve geldiğiniz zaman çocuğunuzla ilk karşılaştığınız anda sorduğunuz soru yemeğini yiyip yemediği olmasın.

cocuk-beslenmesi

8)       Özellikle başka çocukların ve ebeveynlerinin yanındayken çocuğunuzun yeme alışkanlıklarından şikayet etmeyin. Onu başkalarıyla mukayese etmeniz, çocuğunuzda özgüven eksikliğine sebebiyet verebilir. Unutmayın ki her insan biriciktir ve herkesin bünyesi, yemek alışkanlıkları farklıdır. 

cocuklar-yemek-aliskanligi

9)   Ona güzel bir sürpriz hazırlayın. Örneğin, yapmış olduğu resimleri toparlayın ve PVC ile kaplatın. Kaplattığınız bu resimleri yemek masasında ona Amerikan servis olarak sunun. Bu sürprizini onu motive edecek ve sofrada keyifli vakit geçirmesini sağlayacaktır. 

cocuk-menusu

10) Çocuğunuzun yemek miktarının fazla olması sağlıklı beslendiği anlamına gelmez. Önemli olan sağlıklı ve dengeli beslenmektir. Bu nedenle doktorunuzun önerdiği miktarlarda yemek yemesi ve kalori alması çocuğunuz için yeterlidir. Miktarlara takılıp hem kendiniz hem de çocuğunuz için evham yapmak iki tarafa da moral olarak iyi gelmeyecektir.

yemeyen-cocuklar