Çocuk Beslenmesinde Kaçınılması Gereken 6 Hata

Çocuğunun zihnen ve bedenen sağlıklı olmasını isteyen her ebeveyn, beslenme
konusunda epey hassastır. Her besin değerinden yeteri kadar alması için
çabalar durur. Bu yolda daima en iyisini istese de bazen bilmeden en iyisini
yapamayabilir ve birtakım hatalara düşebilir.

Yazımızın devamında çocuk beslenmesinde yapılan en sık hatalara değindik.
Yazımızı inceleyerek kaçınmanız gereken davranışları öğrenip, daha doğru
bir beslenme planı yapabilirsiniz. Gelin, detaylara birlikte bakalım…

1. Zorla Yedirmek

Çocuğunun peşinde, elinde yemek kaşığıyla birlikte ter döken ebeveynler
hepimizin tanıdık olduğu bir sahnedir. Çocuk yeter ki yesin diye etraf defalarca
dolaşılır. Bu çabalamanın çocuğun iyiliği için yapıldığı düşünülse de aslında
obeziteye kadar giden bir hatadır.

Yemek için zorlanan çocuk, ileride ne zaman
yiyip yiyemeyeceğini bilemeyebilir. Bu durum da yeme davranış bozukluğunu
ve obeziteyi tetikler. Oysa az az yiyip 20 dakika kadar doyma sürecinin
gerçekleşmesi beklendiğinde çocuk, aç olup olmadığını kendi belirleyip
duruma göre yemek yemeye devam eder.

2. Abur Cubura Yöneltmek

Çocuklar yemek aralarında sık sık bir şeyler atıştırmaya ihtiyaç duyar ve
sağlıksız, paketli gıdalara yönelebilir. Bu durumun ebeveynlere kolay gelmesi
ve çocukları tamamen denetimsiz bırakması yanlış bir beslenmeye neden olur.
Önlemek ise oldukça basittir. Çocuğun bir kâse cips yerine kuru yemişler,
dilimlenmiş sebzeler tüketmesini sağlamak iyi bir denge kurar. Tabi bu
seçeneklerde de daima ölçülü olmakta fayda olacağı unutulmamalıdır.

3. İlgi Çekici Hale Getirmemek

Çocukların büyük bir çoğunluğu sebze, meyve çeşitlerine karşı mesafeli
durur; ancak bu durumun üstesinden ilgi çekici sunum ve isimlerle gelmek
mümkündür. Örneğin, bir meyveyi dilimlemeden sunmak, çocuğu yemeye
teşvik etmez; ancak meyveyi dilimleyip tabakta ilgi çekici sunumlarla
ikram etmek daha iyidir. Ya da bir brokoliyi sadece “brokoli” ismiyle sunmak
cezbetmezken “minik ağaçlar” şeklinde hikâyeleştirmek çocuğun aslında
sebzeleri ne kadar sevdiğini gösterebilir!

4. Ekran Karşısında Yedirmek

Çağımızda çocuk yetiştirmede yapılan en sık hatalardan biri, ekran karşısında
yemek yedirmeye çalışmaktır. Ekranlar kolay yemek yedirmek için kurtarıcı gibi
görünseler de aslında gizli düşmanlardır. Çocuk, ekran karşısında yemek
yerken doyup doymadığının farkında olmaz, aynı zamanda bağımlılık ve anti-
sosyal gibi durumların önü açılır. Ekranın açılmadığı bir aile sofrasında çocuk
yemek yerken bilinç kazanır ve yediği yemekten keyif alır.

5. Daima Meyve Suyu Tercih Etmek

Meyve suyu, çocuklar için iyi bir vitamin kaynağıdır. Özellikle çocuğun
sevmediği meyveleri su haline getirip tüketmesini sağlamak doğru bir yöntemdir.
Ancak çocuğun 1 bardak portakal suyu içmesi yerine 1 portakal yemesi
daha faydalıdır. 1 bardak portakal suyunda bolca asit ve şeker varken 1 adet
portakalda sindirim için faydalı lifler de bulunmaktadır.

6. Her Besini Yemesini İstemek

Yetişkinlerde olduğu gibi çocuklarda da her besin tüketilmeden sağlıklı bir
denge kurmak mümkündür. Eğer ki çocuk peynir sevmiyorsa süt tüketimine
ağırlık vermesini, et yemiyorsa protein oranı yüksek bakliyatlar tüketmesini
sağlayarak ideal bir beslenme programlanmalıdır. Böylelikle çocuğun damak
zevkine uygun, tüm tarafların mutlu olduğu sonuçlar elde edilir.

Colgate 3-5 Yaş Florürsüz Çocuk Diş Macunu ile çocuğunuz yemekten sonra diş sağlığına özen göstersin. Üstelik Colgate’nin çocuklar için özel ürettiği bu ürün yutulduğunda zararsız. Satın almak için hemen tıklayın.