Çocukların İhtiyacı Olan Vitaminler Hangi Meyvelerde?

Sağlıklı çocuklar için dengeli beslenme son derece önemli. Çocukların büyümeleriyle doğru orantılı olarak; artan enerjileri ve kemik gelişimleri, yeme ihtiyaçlarını da şekillendiriyor. Dengeli beslenme; sağlıklı her besini eşit ve dengeleyerek tüketme anlamına geliyor. Çocuklar için, meyve tüketmeden sağlıklı bir yaşam hayal etmek imkansız. Hangi meyve çocuklar için faydalı ve aslında ne içeriyor? Hep birlikte göz atalım.
1. Mor meyveler
Bu meyvelerin ortak ve en önemli özelliği vücutta imnu seviyesi olarak adlandırılan seviyeyi yükseltmesi yani vücudun bağışıklık kazanmasını sağlaması. Özellikle kış aylarında çocuğunuzun bağışıklık sisteminin güçlenmesini, mor ve koyu kırmızı meyveleri yedirerek sağlayabilir, onların gelişimine destek olabilirsiniz.

visne

2. Elma

Elmayı, çocuğunuza kabuğu ile sunmak en sağlıklısı. Böylelikle hem daha fazla vitamininden yararlanır hem de diş eti sağlığına katkıda bulunur. Her gün 1 elma tüketmenin faydası büyük. Pek çok yararının yanı sıra elmanın, astım ve alerjiye yatkınlığı olan çocuklarda nefes açıcı etkisi vardır. Elmayı kış çaylarıyla birlikte kaynatarak da içirebilirsiniz.

elma

3. Çilek

Yaz aylarının en çok sevilen meyvelerinden birisi. Üstelik çileği mutfakta pek çok yiyeceğe katmak mümkün. Çilekli pancake, çilek reçeli, çilekli pasta gibi çocukların seveceği pek çok yiyecekte çileği kullanabilirsiniz. Çileğin dinlendirici ve sakinleştirici etkisi az bilinse de enerjisi bitmeyen çocuklar için denemeye değer.

çilek maskesi

4. Kivi

Biraz mayhoş, biraz tatlı. Ama çok faydalı! Bağışıklığı destekleyen en önemli vitaminlerden C vitaminini bolca içeriyor. Kivi, bütün virüsler üzerinde etkisi olan doğal protein interferon seviyesini yükseltir. Bebeğinizin kiviye karşı döküntülü bir reaksiyonu varsa onu kiviyle tanıştırmak için mutlaka bir uzmana danışmalı ve gerekiyorsa 1 yaşına kadar beklemelisiniz.

kivi-faydalari

5. Siyah Üzüm

Çocuğunuzun kahvaltısında mutlaka olmalı diyebileceğimiz çocuk beslenmesinde iddialı bir yere sahip siyah üzüm. Tüm mor ve koyu renkli meyveler gibi bağışıklığın güçlenmesinde rolü büyük. Aynı zamanda bağırsak düzenleyici etkisi biliniyor. Kayısıyla birlikte yapacağınız kürler kabızlığı engelliyor. Güne siyah üzümle başlayan çocuklar hem daha sağlıklı, hem daha zinde.

üzüm

6. Muz

Çocukların birçoğunun itiraz etmeden, severek yediği nadir meyvelerden. O bir potasyum deposu. Potasyum, vücuttaki su ve mineral deposunu dengeler. Hayati öneme sahip bir mineraldir. Kasların güçlenmesine, kemik gelişimine katkısı vardır. Lezzeti de cabası.

muz