23 Nisan Özel: Daha Sağlıklı Çocuklar Yetiştirmek İçin 9 Öneri

Günümüzde arkadaş çevresi, okul kantinleri, fast-food merkezlerine ulaşımın kolaylaşması, bilgisayar/ oyun konsollarında geçirilen vakit çocukları hareketsizliğe ve yanlış beslenmeye doğru itiyor. Bu da obezite gibi kilo sorunlarıyla çocuğun sağlığını büyük ölçüde tehdit ediyor. Fakat çocuğunuz henüz yaşamının erken dönemlerindeyken ona hayat boyu yarar sağlayacak sağlıklı alışkanlıklar edinmesine yardımcı olabilirsiniz.

Bir ebeveyn olarak, çocuklarınızı yiyecek tercihlerini ve fiziksel aktivite alışkanlıklarını değerlendirmeye teşvik edebilirsiniz. Çocuğunuzun özümsemesini sağlayacağınız her sağlıklı alışkanlık ileride fiziksel ya da sosyal  sorun yaşama olasılığını azaltacak ve daha sağlıklı, üretken ve aktif bir yaşam sürmesini sağlayacaktır. İşte başlamanıza yardımcı olabilecek bazı ipuçları ve yönergeler…

1. İyi bir rol modeli olun

Her zaman mükemmel olmak zorunda değilsiniz, ancak çocuklar sizi sağlıklı besinler yemeye ve fiziksel olarak aktif olmaya çalışırken görürlerse çabalarınızdan haberdar olacaklardır. Çocuğunuza aileniz  için sağlıklı yaşamanın önemli olduğunu bildiren bir mesaj gönderirsiniz.

dondurma_yiyen_çocuklar

2. Olumlu Tutum Takının

Çocuklar neyi yapamayacaklarını duymayı sevmezler, onlara onun yerine ne yapabileceklerini söyleyebilirsiniz. Eğlenceli ve olumlu bir tutum takınmak her zaman iyidir. Herkes aferin almak ister ve takdir edilmekten ve övülmekten hoşlanır. Başarıları kutlayın ve çocuklara ve gençlere iyi bir benlik geliştirmelerinde yardımcı olun.

anne

3. TV, Video Oyunu ve Bilgisayar Saatini Sınırlayın

Bu alışkanlıklar, hareketsiz yaşam biçimi ve devamlı fast-food tarzı beslenme obezite ve kardiyovasküler hastalık risklerini arttırır. Çocukların, “ekran” eğlencesiyle günde en fazla iki saat harcaması gerekir. TV izlemeye veya bilgisayarda oynamaya alternatif olarak, çocuklar için kapalı ve açık oyun ve ya etkinlikler düzenleyin.

bilgisayar

4. Bütün Ailenin Hareket Etmesini Sağlayın

Herkesin birlikte hareket etmesini sağlayacak zamanlar planlayın. Yürüyüşler yapın, bisiklet sürün, yüzmeye ya da bahçeye çıkın ya da dışarıda saklanıp oynamaya çalışın. Herkes egzersizden ve birlikte zaman geçirmekten aynı anda yararlanmış olacaktır.

aile

5. Gerçekten Keyif Alacakları Fiziksel Aktiviteleri Teşvik Edin

Her çocuk benzersizdir. Çocuğunuzun gerçekten severek yaptıkları bir şey bulana kadar farklı etkinlikleri denemelerine izin verin. Sevdikleri takdirde daha uzun süre sopa tutarlar. Çocuklar için bu etkinlikleri kontrol edin.

spor

6. Gerçekten Ödüllendirici Ödüller Seçin

İyi yapılmış bir iş için çocukları televizyon, video oyunları, şekerleme veya atıştırmalıklarla ödüllendirmeyin. İyi davranışları kutlamanın başka yollarını bulun. 20-24 Nisan tarihleri arasında Migroskoplarda sakız ve şekerlemelerde 3 Al 2 Öde kampanyası olduğunu unutmayın.

sekerleme-indirimi

7. Ailecek Yemek Yeme Zamanlarınız Olsun

Bütün aile hep birlikte yemeğe oturduğunda, çocuğunuzun abur cuburlara ve zararlı yiyeceklere şans verme olasılığı düşer. Bu yüzden çocuğunuzu yemek pişirme ve yemek yeme planına dahil edin. Hem hep birlikte sağlıklı alışkanlıklar kazanır hem de ailecek kaliteli vakit geçirmiş olursunuz.

aile-terapisi

8. Daha Az Atıştırmalık Yiyin ve Daha Sağlıklı Alternatifler Seçin

Sağlıklı aperatifler, çocukların ve gençlerin günlük beslenme ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olur. Meyve ve sebzelere dayanan atıştırmalıklar, az yağlı süt ürünleri ve tahıllar en sağlıklı seçeneklerdir. Çikolata, kek ve çikolata gibi aşırı şeker veya doymuş yağ içeren aperatiflerden kaçının. Bunları çok sık tüketmek çocuklar da aşırı kilolara neden olabilir.

Kurutulmuş Meyve Tarifi

9. Kahvaltıyı Atlamayın

Hepimiz biliyoruz ki kahvaltı okul çağı çocukları için günün en önemli öğünü. Güne zinde bir şekilde başlama ve günlük faaliyetlerde anlama, algılama, anımsama ve verimli bir şekilde çalışma yapabilmek için önemlidir kahvaltı. İşte bu nedenle kahvaltının sürekli olarak atlanması, okul başarızlığı yaratabilir. Peynir, taze meyve veya meyve suları, birkaç dilim ekmek, 1 bardak süt çocuklar için kahvaltıda yeterlidir.Özellikle kaliteli protein ve zengin vitamin ve mineral içeriğinden dolayı haşlanmış yumurtanın sıklıkla tüketilmesi önerilmektedir.

kahvaltı

Kahvaltı Menüsü Örnek 1: 2 dilim tam buğday ekmeği, 1 dilim beyaz peynir, 4-5 adet zeytin veya bir çay kaşığı zeytin ezmesi, domates, salatalık

Kahvaltı Menüsü Örnek 2 : 5 yemek kaşığı kahvaltılık gevrek,1 su bardağı süt, 1 porsiyon kuru meyve (Kuru üzüm, kuru kayısı)1 porsiyon fındık veya ceviz (6-8 adet fındık veya 2 ceviz)