Diyetteyken Tatile Çıkacaklara 6 Öneri

Yoğun bir kış dönemini geride bıraktınız; artık deniz-kum-güneş üçlüsünün
bolca bulunduğu, kusursuz bir yaz tatili için kalbiniz pır pır atmaya başladı mı?
Güzel bir yaz tatili bedenen ve ruhen yenilenmek, tüm senenin yorgunluğundan
arınmak için harika bir fırsattır; ancak dikkat! Çünkü yorgunluklardan arınırken
yeni kilolara yer açmamak gerekir. Peki; açık büfeler, yeni deneyimler yaşarken
bunu nasıl mümkün kılabiliriz?
Yazımızın devamında tatilden kilo alarak dönmemeniz için etkili önerilere yer
verdik. Siz de diyet yaparken tatile çıkacaksanız bu önerilere mutlaka göz
atmalısınız. İşte detaylar…

1. Kendiniz Hazırlayın

Tatilde kendi yemeğinizi kendiniz hazırlamak, can sıkıcı gibi görünse de aslında
kilo almamak için çok büyük bir artıdır. Yaz tatili tercihinizi apart otel, pansiyon,
yazlık ev gibi konaklamalardan yana kullanarak kendi yemeğinizi kendiniz
hazırlar, bu sayede diyet bozma riskinden uzaklaşarak mide ve gönül
rahatlığında bir tatili geride bırakabilirsiniz.


2. Açık Büfeyle Aranıza Mesafe Koyun

Yok ben kendim hazırlamak istemem, otel konforu tercihimdir diyorsanız sizi
kocaman bir açık büfe riski bekliyor demektir. Açık büfede sizi bekleyen renk
renk, çeşit çeşit yemekleri izlemek bile güzeldir değil mi? O halde; onları önce
güzelce izleyin, gözünüzü doyurun ve kendiniz için en iyi olacak seçimleri
yapın. İçinde peynir çeşitleri, yumurta, yeşilliklerin, çok az miktarda şarküteri
ürünlerinin yer aldığı zengin bir kahvaltı tercih edebilirsiniz. Börek, poğaça gibi
besinleri ise her gün olmamak şartıyla az miktarda tüketebilirsiniz; ancak
kahvaltınızı ve akşam yemeğini dengeleyebilmek için öğle yemeğini mutlaka
hafif bir salata ile geçiştirmeyi unutmamalısınız.


3. Yürüyüş Yapın

Tatile çıkmadan önce yaptığınız birçok spora tatil sırasında ulaşamayabilirsiniz;
ancak yürüyüşü her daim yapabilirsiniz. Tatildeyim diyerek yaptığınız
hareketlere de devam etmek istemezseniz sizi tartıda yeni yüzleşmelerin

bekleyeceğini unutmamalısınız. Bu nedenle yüzme gibi aktivitelerin yanı sıra
kaldığınız yerin çevresinde mutlaka en az 10.000 adım atmayı ihmal etmemeli,
en kötü ihtimalle mevcut kilonuzu koruyabilmelisiniz.


4. İçecek Tüketimlerine Dikkat Edin

Havuz başında, güneş altında tüketeceğiniz keyifli kokteyller gözünüze
gözükmeyebilir; ancak her biri yüksek kaloriler içerebilir. Bu nedenle tatil
zamanında tüketimi artacak alkol, meyve kokteyli, farklı soğuk kahveler gibi her
bir içeceğe düşünerek yaklaşmanızı öneririz. Bu tip içeceklerin yerine bol buz
parçalı büyük bir bardak suyun her daim size daha faydalı olacağını
unutmamalı ve kendinizi frenleyebilmelisiniz.


5. Sadece Tadın

Güzel bir tatil, çoğunlukla yeni lezzetlerin keşfi demektir; hele ki yöresel ya da
yurt dışında bir tatil planının tam içindeyseniz… Bu tip tatillerden elbette hiçbir
şey yemeden dönmek haksızlık olacaktır; ancak porsiyon kontrolü yapmanız
gerektiğini unutmayın. Örneğin; bir kafenin tatlısı ve dondurması meşhursa bir
porsiyon tatlıyı tek başınıza tüketmek yerine sevdiğiniz biriyle paylaşın ve
dondurma miktarını bir top olarak tamamlayın. Bu sayede hem yeni lezzetler
keşfetmiş olacak hem de yeni kilolar edinmemiş olacaksınız.


6. Dengeleyin

Yeni lezzetlere, açık büfelere özellikle de tatil psikolojisindeyken karşı
koymanın ne denli zorlu olduğunu ve bazı durumlarda yemenin ucunu
kaçırabileceğinizi biliyoruz. Böyle zamanlarda asla kendinizi suçlu hissedip
ertesi gün aç kalmayı tercih etmeyin. Bunun yerine yediğiniz yemeklerden ve o
anlardan zevk almayı, ertesi gün de öğünlerinizi bir kâse çorba ya da salata gibi
seçeneklerle geçiştirerek dengelemeyi tercih edin.