Doğurganlığı Artıran 8 Besin

Doğurganlık ile beslenmenin ne ilgisi var demeyin, bugünlerde ebeveyn olmaya karar verdiyseniz bu başlığın satırlarına göz atmanızda fayda var! İşte doğurganlığı artıran 8 besin.

1. Badem

İçerdiği sağlıklı doymamış yağlar ve E vitamini sayesinde kadınlarda doğurganlığı artıran besinlerin başında geliyor. İster ara öğün olarak tüketebilir isterseniz de salatalara karıştırarak hoş bir fark yaratıp doğurganlığınızı artırmaya yardımcı olabilirsiniz.

bademyagi

2. Bulgur

Doğurganlık için kan şekerinin düzenli olması önemli bir etkendir. Kan şekerini düzenleyen besinler arasında yer alan seçeneklerden biri de bulgurdur. B vitamini açısından zengin, kan şekerini düzenleyen bulguru pilav, çorba gibi birçok yemek çeşidinde rahatlıkla tüketebilirsiniz.

migrostvblog_bulgur_v1_020517

3. Balık

Omega-3 bakımından oldukça zengin olan balıkları sofranızda bolca bulundurmanızda fayda var. Balıklar embriyoların tutunmasına ve yumurta kalitesinin artmasına büyük ölçüde etkide bulunup doğurganlığın artmasına yardımcı oluyor.

balik-izgara

4. Ay Çekirdeği

En sevdiğiniz filmi izlerken çitlettiğiniz ay çekirdekleri ile doğurganlığınızı artırabileceğiniz aklınıza gelir miydi? Ay çekirdeği, içerdiği bol miktarda çinko sayesinde hem erkeklerde hem de kadınlardaki üreme kalitesinin iyileşmesine yardımcı oluyor. Ancak kalorisi yüksek olduğundan tüketim miktarına dikkat etmeniz gerektiğini unutmayın.

cekirdek

5. Mercimek

Bitkisel protein ve demir sayesinde doğurganlık için büyük önem taşıyan besinlerden biri olan mercimeği çorba ya da sulu yemek şeklinde lezzetle tüketebilir, doğurganlığınızın artmasına yardımcı olabilirsiniz.

mercimek

6. Yumurta

Bolca protein, A, D vitamini içeren yumurta; üreme için gerekli olan tüm besin değerlerini bünyesinde barındırmaktadır. Anne olmak isteyen kadınların özellikle yumurtanın sarı kısmını tüketmesi doktorlar tarafından önerilmektedir.

yumurta

7. Sebze Çeşitleri

Brokoli, karnabahar, lahana, roka, ıspanak gibi birçok sebze; içerdikleri bol vitamin ve antioksidan özellikler sayesinde doğurganlığın artmasına yardımcı olur. Özellikle haşlanma yöntemi ile pişmiş ya da çiğ olarak bu sebzeleri tüketerek doğurganlığınızı artırabilmeniz mümkündür.

sebze

8. Süt ve Süt Ürünleri

Bolca protein içeren süt ve süt ürünleri, kadınların iskelet sağlığı için faydalar sağlamasının yanı sıra doğurganlığının artırılmasında da büyük rol oynamaktadır. Uykudan önce bir bardak süt içerek ya da gün içerisinde yemeklerinizin yanında bolca yoğurt tüketerek doğurganlığınızı artırabilirsiniz.