Hamilelikte Ödemden Kurtulmanın 7 Yolu

Kimi hamileler özellikle gebeliğinin son aylarında vücut şişliği olarak bilinen ödemle karşılaşabilirler. Ayakkabıların dar gelmesi, yüzde oluşan şişlikler, bileklerin su toplaması olarak kendini gösteren ödem durumunda yapılacak ilk şey bunun sadece hamileliğe özgü bir ödem olup olmadığının tespit edilmesidir. Bunun için mutlaka kadın doğum doktorunuza başvurmalısınız. Eğer yaşadığınız hamilelik ödemi ise bunu önlemek için bazı önerilerimiz var:

hamilelik-tup-bebek

1-Tuzu hayatınızdan çıkarmalısınız. Tuz, ödeme yol açan minerallerden biridir. Yemeğinizi tuzsuz olarak yapmalı, tuzlu gıdalardan olabildiğince kaçınmalısınız.

2-Gebelik egzersizleri bu durumda da önem kazanıyor. Doktorunuza danışarak egzersiz yaparsanız hem fiziksel hem psikolojik olarak iyi hissedeceksiniz.

3-Yürüyüş yapmanıza engel bir durum yok ise günde 30 dk. normal bir tempoda yürümek fazla kilo almanızı engeller, normal doğumu kolaylaştırır ve ödemden kurtulmanıza yardımcı olur.

hamilelik
4-Bol su içmelisiniz. Suyun ödem attırıcı bir özelliği vardır. Günde 1,5 litre su tüketmeyi ihmal etmeyin.

5-Gebeliğinizi yaz aylarında geçiriyorsanız ödem olma olasılığı daha yüksektir. Önlem olarak günün en sıcak saatlerinde dışarı çıkmayın ve serinletici içecekler tüketin. MigrosTV’nin limonata tariflerini denediniz mi?

6-Uzun süreli seyahatler özellikle ayaklarda ödeme neden olabilir. Mesafe olarak kısa süreli seyahatleri tercih edin.

7-Çok fazla ayakta kalmak ve çok fazla oturmaktan kaçının. Eğer sürekli oturarak çalıştığınız bir işiniz varsa belli aralıklarla ayağa kalkmak ve yürümek ödem oluşumunu engellemeye yardımcı olur. Aynı zamanda ayak bileklerinizi oturduğunuz yerde döndürebilir, basit ayak egzersizleri yapabilirsiniz.

8-Koltuğa uzandığınız zaman bacaklarınızı minderlerle kalp seviyesinden yukarıya yükseltmelisiniz.