Kabak Detoksu Nasıl Yapılır?

Kirlilik gibi çevresel faktörler ve yanlış beslenme gibi başlıca nedenlerle
vücudumuzda zararlı toksinler, ödem ve yağlanma meydana gelmeye başlar.
Uzmanlara göre sağlığımızı tehdit eden bu tatsız durumlardan kurtulmak için
düzenli olarak detoks programları uygulamamız ve böylece vücudumuzu âdeta
yenilememiz gerekmektedir. Kabak detoksu da o etkili detoks programlarından
biri. Son zamanlarda dalga dalga yayılan ve uygulayan herkesin memnun
kaldığı kabak detoksu nedir yazımızın devamında daha detaylı olarak
öğrenebilirsiniz.
İşte, aklınızdaki birçok soruya bulabileceğiniz cevaplar…

1. Kabak Detoksu Nedir?

Kabak detoksu; yaz mevsiminin en faydalı sebzelerinden biri olan kabakla
yapılan, yapılması en fazla üç gün önerilen bir beslenme programıdır. Kişinin
yaş, vücut, metabolizması ve genel sağlık durumuna göre 3 ile 5 kilo arasında
bir kilo kaybetmesini öngörür.
Kabak; bol vitamin, az kalori, bolca su ve lif içerdiğinden kişinin tok kalmasını
ve detoks sürecini kolaylıkla tamamlamasını sağlar. Siz de özel bir gün ya da
davet öncesinde fazlalıklarınızdan acilen kurtulmak, duraklayan
metabolizmanızı yeniden harekete geçirmek ve vücudunuzu yenilemek için
kabak detoksunu en az ayda bir olacak aralıklarla uygulayabilirsiniz.


2. Kabak Detoksu Nasıl Yapılır?

Kabak detoksunun uygulanması özellikle kabak sevenleri için oldukça basittir.
70 ve üzeri kilodaysanız 3 gün, 70 ve altı kilodaysanız 2 gün yapmanız önerilir.
Normal bir kahvaltı ve ara öğünler tüketip sadece öğlen ve akşam yemeğinde
diyet kabak tarifleri tüketerek direnç kilolarınızı kırmak, vücudunuzu arındırmak
amaçlanır. Kabak detoksunun nasıl yapıldığına dair diğer detaylar şu
şekildedir:
– Kabak Detoksu Kahvaltısında Ne Yenir?
Kabak detoksunda protein alımı, kahvaltı öğününde gerçekleştirilerek denge
sağlanır. Bunun için iki adet haşlanmış yumurta, kibrit büyüklüğünde yağsız
peynir, bolca yeşillik ve yeşil çay ideal bir menüdür. Bunun yanı sıra doyup
doymamanıza göre ideal kilonuza yakınsanız ince 1 dilim kepek ekmeği; 70-80
kilonun çok üzerindeyseniz ince 2 dilim kepek ekmeği de tüketebilirsiniz.
– Kabak Detoksunda Ara Öğünlerde Ne Yenir?
Kabak detoksunda da aç kalmanızı önleyen sağlıklı ara öğünler tüketmeniz
mümkündür. Ara öğünlerde 2-3 salatalık, 1 porsiyon meyve ya da 1 dilim yağsız
peynir ve 2 ceviz tercih edebilirsiniz.
– Kabak Detoksunda Öğlen ve Akşam Yemeğinde Ne Yenir?
Gelelim, kilo vermenizi sağlayacak en önemli öğünlere. Öğlen ve akşam
yemeğinde sadece 2 kabak ve domates rendesi, az miktarda zeytinyağı,
baharatlar gibi ek malzemelerden hazırladığınız diyet yemekleri gönül
rahatlığıyla tüketebilirsiniz; ancak akşam yemeği sonrasında hiçbir yemek
tüketmemeniz gerektiğini unutmayın. Eğer ki akşam yemeğinden sonra açlık
hissederseniz bir fincan bitki çayı içerek açlığınızı bastırabilirsiniz.
– Kabak Detoksunda Hangi Kabak Tarifleri Hazırlanabilir?
Kabak detoksunda mücver, kızartma gibi yoğun kalori içeren seçeneklerden
uzak durmanız gerektiğini unutmayın. Bunun yerine az yağda soteleyerek
hazırladığınız kabak spagetti, dilimleyip baharat ve yağlarla karıştırdığınız
kabak ızgara ya da ikiye bölerek içlerini lor peyniriyle doldurup fırına verdiğiniz
kabak karnıyarık sizin için doyurucu ve lezzetli, en ideal kabak tarifleri arasında
yer alacaktır.


3. Kabak Detoksunu Kimler Yapmamalıdır?

Sadece üç gün içerisinde kaybedilecek kilo miktarı her ne kadar cezbedici olsa
da her gün aynı şekilde beslenmek vücudun dengesini tehdit edebilir.
Dolayısıyla kabak detoksunu hamilelerin, emziren annelerin, kronik hastalığı
olanların ve çocukların yapması kesinlikle uygun değildir.


4. Ağır Egzersizlerden Kaçının

Kabak detoksu boyunca vücudunuz çoğu zamana göre çok daha az bir kalori
alımı yapacaktır, dolayısıyla günlük hareketlerinizde daha dikkatli olmanız
gerekir. Kabak detoksu boyunca gün içerisinde hareketli olmaya, yürüyüş gibi
basit egzersizler yapmaya özen gösterin; ancak ağır kaldırma, kardiyo gibi çok
zorlayacak egzersizlerden uzak durun.


5. Bitki Çayları Tercih Edin

Kabak detoksu, kilo kaybetmeye yardımcı olmanın yanı sıra vücudun arınma
süreci olarak da kabul edildiğinden her zaman sıkça tercih ettiğiniz kafein
içeren seçeneklere biraz ara verebilirsiniz. Kahve, siyah çay gibi seçenekler
yerine yeşil çay, beyaz çay, mate çayı, biberiye çayını tercih edebilir; yağ
yakımınızı destekleyebilir, toksinleri atabilirsiniz.