Sağlıklı Yaşlanmak İçin Bunlara Dikkat Edin

Tıbbın gelişmesiyle birlikte ortalama yaşam süresi de bir hayli uzadı; fakat
biliyorsunuz ki asıl mesele uzun yaşamak değil, uzun yaşamı daha kaliteli hale
getirmektir. Gençlik döneminde edineceğiniz her iyi alışkanlık sayesinde
yaşlılığınızın sağlıklı geçmesi için iyi bir yatırım yapar, daima sağlıklı ve zinde
bir şekilde yaş alabilirsiniz. Peki, bu alışkanlıklar neler olmalı?
Yazımızın devamında sağlıklı yaşlanabilmek için çok etkili öneriler sıraladık, siz
de her bir öneriyi hayatınıza katabilir, sağlıklı bir yaşama imza atabilirsiniz. İşte,
detaylar…

1. Düzenli Uyuyun

Bazıları için zaman kaybı gibi görülse de zihin ve beden sağlığımız için uyku,
âdeta mutlaka tüketilmesi gereken bir besin gibidir. Uyku sırasında salgılanan
hormonlar ile daha sağlıklı bir vücuda, genç kalan bir cilde ve daha iyi bir
hafızaya sahip olmak mümkündür; ancak bu etkilerden yararlanabilmek için
mutlaka düzenli ve tamamen karanlık bir ortamda uyumak gerekir. Her gün
mümkünse 7-8 saat uyuyacak şekilde aynı saatte yatıp aynı saatte kalkarak tüm
organlarınızın daha iyi çalışmasını sağlar, uzun yıllar daha sağlıklı kalabilirsiniz.


2. Zararlı Alışkanlıklardan Uzak Durun

Sigara, alkol gibi sağlığa zararlı her ürün; hızlı bir şekilde yaşlanmanızı
destekler. Bu tip alışkanlıkları 20’li yaşlarda gençliğinize güvenerek abartmanız
demek, maalesef ki ilerleyen yaşlarda büyük sıkıntılar çekeceğiniz anlamına
gelir. Sağlıklı bir şekilde yaş almak, yaşlılık döneminde büyük sıkıntılar
çekmemek için zararlı alışkanlıkları hayatınızdan derhal çıkarmalısınız.

3. Bitkisel Beslenin

Sebze ve meyvelerin hayatımızdaki yerinin önemi oldukça büyük. Biliyorsunuz
ki sindirim sisteminin iyi bir şekilde çalışması, bağışıklık sisteminin güçlenmesi
için her bir sebze ve meyveyi yeterli miktarda tüketmek, sağlıklı bir hayatın
kapısını aralar. Yüksek kolesterol, diyabet gibi birçok rahatsızlıkla karşılaşma
riski, hayvansal gıda tüketimiyle artmaktadır. Bu nedenle beslenme planınızda
ağırlıklı olarak bitkisel seçeneklere yönelmelisiniz. Bu sayede uzun yıllar
gençliğinizi ve enerjinizi koruyabilirsiniz.


4. Düzenli Kontrole Gidin

Düzenli sağlık kontrolleri, yaşam kalitenizin artması ve erken teşhis için son
derece önemlidir. Herhangi bir şikâyetiniz olmasa dahi yaptırdığınız kontroller
sayesinde belirti vermeyen hastalıkları önceden saptayabilirsiniz. Bu sayede
daha sağlıklı bir şekilde yaşayabilir, yaş alabilirsiniz.


5. Düzenli Egzersiz ve Beslenme
Leziz yemekler ve kıpırdamadan gün geçirmek, birçoğumuz için mutlu edici
olsa da vücudumuz bundan hiç hoşlanmıyor. Tüketilen bol yağlı ve sağlıksız
her gıda, atılmayan en az 10.000 adım; her gün sağlıksız bir şekilde yaş almaya
neden olur. Dolayısıyla sağlıklı bir şekilde yaşlanmak, enerjinizden ve
güzelliğinizden bir şey kaybetmemek için düzenli beslenerek ve düzenli
egzersiz yaparak ideal kilonuzu, vücut değerlerinizi korumalısınız.


6. Güneşten Korunun

Sağlıklı olabilmek için en kalitelisini güneşten alabileceğiniz D vitamini son
derece önemli; fakat sağlıklı yaşlanabilmek için güneş ışınlarından korunmanız
gerektiğini de unutmamalısınız. Ultraviyole ışınları cildinizin hızlı bir şekilde
yaşlanmasına neden olur. Dolayısıyla güneşe 12.00 ve 16.00 saatleri arasında
çıkmamak, eğer çıkılacaksa da cildiniz için iyi bir güneş koruyucudan
yararlanmak; sağlıklı bir şekilde yaşlanabilmek için son derece önemli.


7. Hobi Edinin

Sağlıklı bir şekilde yaşlanabilmek için daima zihninizi ve ruhunuzu yeni
hobilerle besleyin. Keyifli bir vakit geçirmenizi sağlayan her hobiyle sizi
yıpratan stresten arınır hem psikolojinizi hem de fiziksel sağlığınızı
iyileştirebilirsiniz. Sevdiğiniz bir hobi sayesinde kendinize vakit ayırır ve
yaşlanmanın önüne geçebilirsiniz.