Sınav Döneminde Öğrenciler Nasıl Beslenmeli?

Sınav dönemi, öğrenciler için beden ve zihin sağlığı konusunda daha özenli olunması gereken bir dönemdir. Uyku saatlerinden besin seçeneklerine kadar her detay, öğrencinin sınav başarısını doğrudan etkiler. Peki, sınav dönemindeki bir öğrencinin nasıl beslenmesi gerekir? İşte, birbirinden yararlı beslenme önerileri yazımızın devamında…

  • Kahvaltı Yapılmalı

Sınav döneminde yoğun bir tempo içerisinde olursunuz ve vücudunuzun en çok ihtiyaç duyacağı şey, enerjidir. Bunun için güne zinde başlayıp öyle devam ettirebilmenizde büyük bir etkisi olan kahvaltı öğününü atlamamaya özen gösterin. Tahıl bakımından zengin bir ekmek ile süt, peynir, yumurta, pekmez gibi seçeneklerle bezeli bir kahvaltı sofrası ile hem ruhunuza hem de bedeninize bir iyilik yapın.

  • Su İçilmeli

Vücut ve beden sağlığı için son derece önemli olan su içme konusuna elbette ki sınav döneminde de dikkat etmelisiniz. Yeterli miktarda su içmediğinizde oluşacak rahatsız edici bir şişkinlik ve zihin bulanıklığı gibi sınav performansını etkileyecek faktörleri engellemek için günde 2-2,5 litre su içmeye özen göstermelisiniz.

  • Ara Öğünler Tüketilmeli

Gün boyu harcayacağınız enerjiye destek olmak için 3 ana öğünün yanı sıra 3 ara öğün de tüketmeye özen gösterin. Ara öğün olarak tüketeceğiniz kuru yemiş ya da meyve gibi seçenekler sayesinde beyninizin daha iyi çalışmasını sağlayın, dikkat dağınıklığı gibi sorunların önüne geçerek sınavdaki başarı ihtimalinizi artırın.

  • Aşırı Kafeinden Uzak Durun

Sınav dönemindeki birçok öğrencinin düştüğü en genel hatalardan biri de uyanık kalıp daha çok çalışabilmek için bol miktarda kafein tüketmektir. Günde bir fincan çay ya da kahve tüketimi performansınıza olumlu bir katkıda bulunabilir; ancak bu tüketimi abartırsanız huzursuzluk, uykusuzluk, kalp çarpıntısı gibi sonuçlara neden olabileceğinizi unutmayın.

  • Aktif Olun

Sınava kalan son günlerde doğru olan eve kapanıp sürekli çalışmak değil; mümkün olduğunca vücut aktivitelerine devam etmektir. Sağlam bir kafanın sağlam bir vücutta bulunacağını unutmayın ve yürüyüş, koşu, bisiklete binmek, yüzmek, spor salonuna gitmek gibi aktivitelerden geri kalmayın.