Yatak Seçiminde Dikkat Etmeniz Gereken 7 Şey

Yoğun tempoya, bol koşuşturmacaya sahip hayatlarımızda günün güzel geçebilmesi için vücut sağlığı konusunda her öneriye ihtiyacımız var. Yatak seçimi de bu önerilerin en başında geliyor; çünkü güne zinde başlayıp tüm günü güzel bir şekilde tamamlayabilmenin yolu iyi bir uykudan, iyi bir uykunun yolu da iyi bir yatak seçiminden geçiyor.

Sağlıklı vücut ve uyku için yatak seçerken dikkat etmeniz gereken 6 önemli detay:

1. Yumuşak mı Olmalı Sert mi?

Gereğinden fazla yumuşaklığa sahip bir yatak tercihi, vücudunuzun gömülüp sırt ağrısı yaşamasına sebep olur. Gereğinden fazla sert bir yatak tercihi ise vücudunuzun kalça, omuz gibi bölgelerinde aşırı bir basınç oluşmasına ve kan dolaşımının olumsuz bir şekilde etkilenmesine sebep olur. Orta sertlikte bir yatak tercih etmek, en sağlıklısı olacaktır; ancak yeni teknolojiye sahip visco ve lateks gibi yarı ortopedik yataklar tüm bu sorunların önüne geçebilmektedir.

cocuklarda-uyku7

 

2. Yatağın Ölçülerini İyi Hesaplayın

İdeal bir yatağın ölçüleri kişiye göre hesaplanmalıdır. Sağlıklı bir uyku için yatağın ölçüleri; kişinin boyundan en az 20 cm uzun olmalı, genişliği ise kişi için en az 95 cm olmalıdır.

cocuklarda-uyku1

3. Omurga Sağlığı En Önemlisi

Yatak seçiminde dikkat edeceğiniz en önemli nokta, yatağın omurga sağlığınız için uygun olup olmadığını kontrol etmektir. İyi bir yatağın omurgadaki doğal eğrilikleri koruyan özelliklere sahip olması gerekir. Yatağın omurganın doğal yapısını bozmadığından, doğal eğriliklerde artma ya da azalmaya yol açmadığından emin olup satın almaya öyle karar vermekte fayda vardır.

migrostvblog_uykumolasi_v1_200617

4. Marka Güvenilirliğine Dikkat Edin

Yatak konusuna yıllarını adamış markaların tercihine güvenebilirsiniz. Yatak yapımında kullanılan malzemelerin kalitesi gibi tüm detayların sağlığınız için önemli olduğunu unutmayın. Bu nedenle tasarruf edeyim derken önemsiz markaları tercih ederek sağlığınızdan olmayın.

kaliteli uyku

5. Esneklik Hakkında Bilgi Alın

Sağlıklı bir uyku için yatağın sünger ve yaylarının esneklik derecesinin iyi olması gerekmektedir. Uyku sırasındaki değişen pozisyonlarınıza ancak esnek olan yatağınız uyum gösterebilir ve vücudunuzun sağlığını koruyabilir.

uyku

6. Baza ya da Karyola Seçimi de Önemli

Yatağın kaymayıp daha konforlu olabilmesi için yatağınızı taşıyacak baza ya da karyolanın yatak ile aynı ölçülerde olmasına özen gösterin.

uyku

7. Zamanı Gelince Yenileyin

Bir yatağın sağlıklı bir uyku ve vücut sağlayabilmesi için ideal süre ortalama 7 yıldır. Bu süre içerisinde değiştirilmeyen yatak, esneklik gibi birçok özelliğini kaybederek yarardan fazla zarar getirmeye başlar. Ayrıca insan terinden beslenen birçok bakterinin yatak içinde üreyip çoğalmasıyla alerji gibi problemlerin önü açılır.