Yazın Doğum Yapacak Anneler Dikkat

Aşırı sıcaklar, aldığınız kilolar, oluşan ödemler, bebeğin oluşturduğu basınçlar derken zorluk dolu günlerin neredeyse sonuna geldiniz; artık odaklanmanız gereken tek konu doğum sürecinde dikkat etmeniz gerekenler. İşte yaklaşan doğum sürecinde hayatınızı kolaylaştıracak 6 öneri!

1. Eve Kapanmayın

Doğumun yaklaştığı son günlerde eve kapanmamaya dikkat edin. Güneşten korunayım derken belki de hayatınızın en koşuşturmacasız olan son günlerini boş geçirmek, bebek doğduktan sonra büyük bir pişmanlık sebebi olabilir. İyisi mi, siz gerekli önlemleri alıp kendinize güzel bir gezme rotası belirleyin.

hamile2

2. Ayakkabı Seçimini İyi Yapın

Doğum yaklaştıkça artan vücut basıncı, şişkinliği ve ağırlığı, yükselen sıcaklıklar ile daha da artacaktır. Bu yüzden tüm bu yükü taşıyan ayaklarınız için en iyisini tercih etmeniz gerekir. Bu zorlu süreci daha rahat geçirebilmek için en az yarım numara büyük bir ayakkabı, sandalet ya da terlik tercihi harika bir karar olabilir.

hamile

3. Kıyafet Seçimine Dikkat

Unutmayın; bu dönem en çok ihtiyacınız olan şey, şıklık değil rahatlıktır. Açık renkli, bol, rahat, ince ve pamuklu kıyafetler ile yaz sıcaklığına denk gelen hamileliğinizin son günlerini sıkılmadan ferah bir şekilde geçirebilirsiniz.

hamile-tatil

4. Yürüyüşü İhmal Etmeyin

Yazın yüksek sıcaklıkları hamilelik sürecinde yapmanız gereken egzersizleri engelliyor olabilir; ama hem kendiniz hem de bebeğinizin sağlığı için en azından yürüyüşlerinizi ihmal etmemelisiniz. Güneşin kaybolmaya başladığı, serin saatlerde yapacağınız yürüyüş ile doğuma doğru bir şekilde hazırlanabilir, süreci kolaylaştırabilirsiniz.

hamile-onerileri

5. Yediklerinize Dikkat Edin

Yediklerinize en çok dikkat etmeniz gereken hamilelik döneminin maalesef ki sonlarına doğru verdiğiniz önemin daha da artması gerekiyor. Doğumun yaklaştığı, özellikle de o sıcak günlerde aşırı yağlı gıdalar ve hamur işi gıdalar yerine zeytinyağlı yemekleri tercih edebilir, yükünüzü artırmadan günlerinizi tamamlayabilirsiniz.

Hamilelik

6. Su ve Sulu Gıdaları İhmal Etmeyin

Ani tansiyon düşmeleri, aşırı terleme ve su kaybı, bayılmaya yol açar. Vücuttaki su ve mineral kaybını önlemek amacıyla bol miktarda su içmek, günde bir bardak maden suyu içmek veya az şekerli limonata içmek serinletici ve lezzetli çözümler olabilir. İçeceklerin yanı sıra karpuz, şeftali, salatalık gibi bol miktarda su içeren hafif gıdalar ile de vücuttaki su kaybının telafisini doğru bir şekilde yapabilir hem kendinizin hem de bebeğinizin sağlığını koruyabilirsiniz.