Yeni Bebek Sahibi Olanlar için Uykusuzluk Önleyici Yöntemler!

Yeni anne-babaların en büyük derdi olan uykusuzluk ya da kaliteli uyku alamama sorununu siz de mi yaşıyorsunuz? Evin yeni misafirinin uyku düzeni (ya da düzensizliği!) sizin uyku düzeninizle henüz senkronize olmadıysa, iyi bir uyku çekebilmeniz ve her durumda bebeğinizin ihtiyaçlarına yetişebilmeniz için enerjik kalmanızı sağlayacak önerilerimiz var.

Uyumadan önce akıllı telefonları ve laptopları elinizden bırakın.

Telefonunuzun ve bilgisayarınızın mavi ışık dalgaları yaydığını ve bunun vücudun melatonin hormonu salgılama düzeyini engellediğini biliyor muydunuz? Melatonin uyku düzeninizi kontrol eden ve uyku sırasında salgılanan bir hormondur. Uyurken bebeğinizin sizi uyandırması ya da gece geç saatlere kadar ayakta kalmanız uyku düzeninizi bozarak melatonin salgısını azaltıyor ve yorgunluğa sebep olabiliyor. Bu yüzden gece yatmadan bilgisayar ya da telefonla çok ilgilenmemeye çalışın. Ya da eğer gerçekten bilgisayar üzerinden çalışmanız gerekiyorsa, bilgisayarınıza f.lux adlı programı yüklemeyi düşünebilirsiniz. Bu program, monitörünüzdeki renkleri bulunduğunuz odanın rengine uyumlu hale getirerek gözünüzün daha az yorulmasını sağlıyor.

Portrait of a nervous young man looking at laptop against white background

Odanıza kırmızı gece lambaları monte edin

Çoğu çalar saatin kırmızı renkte olduğunu daha önce fark etmiş miydiniz? Bunun nedeni kırmızı rengin beyindeki melatonin üretimini harekete geçirmesi ve gözleri daha az yorarak uyku için daha elverişli bir ortam sağlamasıdır. Uyumadan önce kırmızı ışıkta yarım saat kitap okumanız ışık hızıyla uykuya dalmanızı sağlayacak. Bu şekilde bebeğinizle ilgilenmekten yorgun düşen vücudunuzu biraz da olsa dinlendirebileceksiniz.

kırmızı ışık

Melatonin oranı yüksek yiyecekler tüketin

Hayatınızın bu yorucu döneminde ceviz ve zencefil kökü gibi melatonin oranı yüksek yiyecekler yemeniz uykuya dalmanızı önemli oranda kolaylaştıracak ve sizi sakinleştirecektir. Size önerimiz her gece yatmadan önce kendinize şöyle rahatlatıcı bir zencefilli çay hazırlamanız. İşte limon, bal ve zencefilli yeşil çay tarifi: Mutlaka deneyin, olumlu etkisini göreceksiniz.

sağlıklı gıdalar

Gün içinde vakit buldukça kısa şekerlemeler yapın

Eğer kendinizi sürekli uykusuz ve bitik hissediyorsanız, gün içinde 10’ar dakikalık ufak şekerlemeler yapmayı deneyin. Gün içi şekerlemeleri düşündüğünüzden çok daha etkilidir. Yapacağınız 10 dakikalık şekerlemeler uykunun daha ağır evrelerine gelmeden daha hafif bir uyku çekmenizi, böylece daha az sersemlemenizi ve normal hayata daha çabuk adapte olmanızı sağlar. Aynı zamanda bilişsel işlevinizi artırır ve sizi daha ayık ve atik yapar.

Geceleri eşinizle bebeğinize nöbetleşe bakın

Yeni anne-babalar için takım çalışması oldukça önemli. Annenin bebeğini emzirmeye ihtiyaç duyduğu kadar babanın da bebekle daha yakın bir bağ kurmak için onunla vakit geçirmeye ihtiyacı var. Bunun için geceleri bebeğiniz uyandığında nöbetleşe kalkın. Örneğin önceki gece bebeğinizin ağlama sesine eşiniz uyandıysa bu gece siz uyanın ki iş yükü ikiye bölünmüş olsun.

The baby cries and calls mum from a bed

Detoks yapın

Kan şekerinizi yükselten ve bir anda enerji veren yiyecekler yorgun bedeniniz için ne kadar cazip olsa da onlara hayır demeyi öğrenmelisiniz. Kurabiye, şeker gibi şekerli gıdalar ve kafein, uykuya dalmanızı geciktirir ve uyku düzeninizi bozar. Bu yüzden diyetinizde sağlıklı, hafif ama aynı zamanda besleyici gıdalara ağırlık vermeniz iyi olacaktır. İdeal bir detoks programı nasıl olmalıdır? 

detoks