Yürüyüş Yaparak Kilo Vermek İçin Bunlara Dikkat Edin

Kilo vermenin sihirli bir yolu yok, ancak kilo vermek için uyduğunuz beslenme
planına iyi bir takviye olup bu süreci kolaylaştıracak bir egzersiz biliyoruz;
yürüyüş yapmak!
Yürüyüş yapmak; en basit, masrafsız, temiz hava alıp iyi hissetmenizi sağlayan,
metabolizmanızı harekete geçiren iyi bir egzersizdir. Yürüyüş yaparak kilo
verme sürecinizi hızlandırabilir, aynı zamanda diyabet, kolesterol gibi
sağlığınızı tehdit edecek birçok rahatsızlığın önüne geçebilirsiniz.
Şimdi sıralayacağımız önerilerde yürüyüş yaparak kilo vermenin püf noktalarını
öğrenebilirsiniz. Gelin, detaylara birlikte bakalım ve hemen güzel bir yürüyüşe
çıkalım…

1. Zamanlamanızı Ayarlayın

Yürüyüş miktarınız kadar yürüyüşe ne zaman çıktığınız da son derece
önemlidir. Birçok uzman, yürüyüş için en uygun zamanın sabah saatleri
olduğunu vurgulanmaktadır. Kahvaltıdan önce yapılan yürüyüş sayesinde gün
boyunca metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz. Ancak
sabah saatleri sizin için pek uygun değilse akşam yemeğinden 1-2 saat sonra
çıkacağınız yürüyüş de kilo verebilmenizde epey yardımcı olacaktır.


2. Giderek Arttırın

Yürüyüş alışkanlığı olmayan biriyseniz bu alışkanlığı kazanana dek kendinize
hoşgörüde bulunup hedefinizi 30 dakika kadar tempolu yürüyüş olarak
sabitleyebilirsiniz. Ancak kilo vermek istiyorsanız bu tempoya sadık kaldıktan
sonra yürüyüş miktarınızı mutlaka arttırmanız gerektiğini unutmayın. Ayda ya
da iki haftada bir yürüyüş miktarınıza artı 1000 adım ekleyerek kilo verme
sürecinize ciddi bir katkıda bulunabilirsiniz.


3. Başlar Dik Karınlar İçeri

Kilo vermek için yürüyüş yapıyorsanız yürüyüş sırasındaki pozisyonunuzun da
doğru olması gerekir. Eğer ki başınız eğik ya da tam tersi yukarı bakarak

yürüyüş yapıyorsanız bu durum omurga sağlığınızı tehdit eder. Gözleriniz tam
karşıya bakacak şekilde, başınız dik ve karnınızı içeri çekerek yürürseniz
omurga sağlığınızı korur aynı zamanda karın kaslarınızın sıkılaşmasına
yardımcı olursunuz.


4. Kalça Kaslarınızı Sıkın

Squat, sıkı ve daha şekilli kalçalara sahip olabilmek için yapılması gereken en
etkili egzersizlerden biridir. İşte, size bu egzersize en yakın bir çalışma önerisi
daha! Yürüyüş sırasında adım atarken aynı zamanda kalça kaslarınızı sıkmaya
çalışın. Bu sayede kalça kaslarınızı çalıştırır, squat kadar etkili bir sonuca
ulaşmanızı kolaylaştırabilirsiniz.


5. Öncesinde Kahve ya da Yeşil Çay Tüketin

Sağlıklı bir egzersiz öncesinde ısınma hareketleri gibi yapılması gereken
aşamalar bulunur. Yürüyüşten yaklaşık 30 dakika kadar önce şekersiz bir Türk
kahvesi ya da sütsüz bir filtre kahve tüketmek, kahve sevmiyorsanız da yeşil
çay tüketmek en az ısınma hareketleri kadar faydalıdır. Yürüyüşten önce
tükettiğiniz bu içecekler sayesinde vücudunuzun yağ yakımını hızlandırabilir
daha kolay bir şekilde kilo verebilirsiniz.


6. Tempolu Yürüyün

Yürüyüş konusunda düşülen en büyük yanılgılardan biri, gün boyu çok
hareketli olan kişilerin ekstra bir yürüyüş yapmasına gerek olmadığıdır; ancak
vücut mekanizması maalesef ki böyle işlemez. Gün boyu sürekli ayakta kalıyor
oluşunuz, evin içinde sürekli bir iş yapmanız gibi aktiviteler asla tempolu bir
yürüyüşün yerini tutmaz. Bu nedenle günde sadece 20-30 dakika bile olacak
olsa tempolu yürümeye özen göstermeniz gerektiğini unutmayın.


7. Rutin Haline Getirin

Yürüyüş yapmak size çok sıkıcı geliyor, her gün çıkmak yerine “Bir gün
çıkayım, onda da çok fazla yürüyeyim.” gibi bir düşünceniz varsa bilin ki boşa
küre çekiyorsunuz. Yürüyüş yaparak kilo vermek istiyorsanız bunu bir rutin
haline getirmeniz gerekir. Haftanın en az 5 gününde tempolu yürüyüşler
yapmalı, yürüyüş yapmayı hiç istemediğiniz bazı günlerde ise sadece 10 dakika
bile olsa mutlaka yürümeye gayret etmelisiniz.


8. Eğimli Zemin Tercih Edin

Dümdüz bir zeminde uzunca yürüyüşler yapmak kolay olsa da eğimli bir
zemine göre maalesef ki daha az kalori yakmanıza neden olur. Yürüyüşünüzün
tamamını olmasa bile bir 5 dakikasını eğimli zemin üzerinde sürdürerek yağ
yakımını hızlandırabilir, bacak ve kalça kaslarınızın daha çok çalışmasını
sağlayabilirsiniz.