29 Nisan Dünya Dans Günü: Dans Etmenin Vücuda 5 Faydası

Dünya Dans Günü, 1982 yılından bu yana kutlanan en coşku dolu günlerden
biridir. Modern balenin öncüsü olarak kabul edilen Balet Jean-Georges
Noverre’nin doğum günü olması sebebiyle her yıl 29 Nisan’da kutlanır. Dünya
Dans Günü’nün amacı; kültürel, siyasi gibi tüm engelleri aşıp insanları ortak bir
paydada buluşturmak ve dansın evrenselliği ile eğlendirmektir. Bu amaç, dans
dünyasından bir ismin elçi olarak seçilip hazırlanan etkinliğin Uluslararası
Tiyatro Enstitüsü tarafından hayata geçirilmesiyle gerçekleştirilir.

Peki; evrensel bir etkiye sahip olan dansın vücudumuza olan etkileri nelerdir,
hiç merak ettiniz mi? Çoğumuz, profesyonel olarak bilmese bile müziğin
ritmine kaptırdığında dans figürleri geliştiririz. İyi haber şu ki o figürler sadece
eğlenmemizi değil sağlık bulmamızı da sağlıyor. Nasıl mı? Gelin, detaylara
birlikte bakalım…

1. Kasları Çalıştırır

Dans etmek aynı zamanda en iyi egzersiz yöntemlerinden biridir. Dans ederken
vücudun birçok bölgesi ve birçok farklı kas grubu harekete geçer. Dans
figürlerini öğrenip aynısını uygulamaya çalışırken beyin de aktif hale gelir. Bu
sayede dans; motor beceri, dikkat, uzak ve yakın hafıza, ideal kilo için ideal bir
etkinlik olmaktadır.

2. Mutluluğu Artırır

Dans eden kişi siz olmasanız dahi dans eden birilerini izleyerek bile mutlu
hissettiğiniz mutlaka olmuştur. İşte, bu durumun sebebi var. Coşku dolu
figürlerle dans etmek, vücutta mutluluk hormonu olarak bilinen serotoninin
harekete geçip artmasını sağlar. Bu artış kişiye iyi bir ruh hali ve güçlü bir
bağışıklık sistemi olarak yansır. Diyeceğimiz o ki, eğer ki kötü bir gün
geçiriyorsanız şöyle güzel bir şarkı açıp biraz dans edin ve değişimi görün!

3. Yağ Oranını Düşürür

Günümüzün en yaygın görülen problemlerinden biri de obezitedir. Çocuktan
yaşlıya birçok insanın yaşam kalitesini olumsuz etkiler. Dans etmek, obeziteyle
başa çıkma yöntemlerinin en eğlencelisidir. Dans sırasında kalori yakma
miktarı artar. Bu sayede vücuttaki yağ oranı düşmeye ve kişi ideal kilosuna
inmeye başlar.

4. Esnekliği Artırır

Birçok dans türü, kıvrak ve hızlı hareketler uygulamayı gerektirir. Özellikle
profesyonel bir dansçı olmak istiyorsanız tıpkı egzersiz gibi dans öncesinde
ısınma hareketlerini eksiksiz yapmak önemlidir. Bu sayede vücut günden güne
güçlenip daha esnek hale gelir. Böylece günlük ve spor hayatınızda da daha
kolay hareket edebilir, daha aktif olabilirsiniz.

5. Toksinlerden Arındırır

Vücudumuz için en zararlı etkilerden biri de toksin birikimidir. Toksinler
nedeniyle organların işleyişi zarar görür, bağışıklık sistemi zayıflar. Bu nedenle
vücudu doğru beslenme şekilleri gibi yöntemlerle destekleyerek toksinlerden
arındırmak gerekir. Dans etmek de o yöntemlerden biridir. Terlemeyi
sağlayarak zararlı toksinlerin vücuttan atılmasına yardımcı olur.

 

Dynamic& Voit 3 Kg Çiftli Dambıl Vinyil ile siz de vücudunuzu güçlendirebilir ve zor dans hareketlerini daha kolay şekilde yapabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Universal Pilates Esnema Bandı ile sizde gün içerisinde egzersizlerinize devam edebilir ve daha esnek bir vücuda sahip olabilirsiniz. Daha esnek olarak dans hareketlerinizi çok daha kolay bir şekilde yapabilmek için esneme bandı ve diğer ürünler Migro Sanal Market’te! Satın almak için hemen tıklayın.