Beyni Verimli Kullanmanın 8 Yolu

Beynimiz; yaşadıklarımızı ve öğrendiklerimizi depolayan, vücut
fonksiyonlarımızı organize eden muhteşem bir mekanizmadır. Aslına bakılırsa
tam da bu yüzden müthiş bir iş yoğunluğu yaşar. Bize de bu iş yoğunluğunu
akıllıca yönetmek düşer ki beynimizi daha verimli bir şekilde kullanabilelim.
Yazımızın devamında beyni verimli kullanmayı sağlayacak öneriler bulabilir,
böylelikle yolunuzda daha başarılı ilerleyebilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Beslenmenize Dikkat Edin

Çoğu zaman bağımsız gibi görünse de aslında beslenme şekli, beyin sağlığını
doğrudan etkileyen bir durumdur. “İkinci beyin” olarak ifade edilen
bağırsaklardan hangi yiyecekler yolculuğa çıkarsa beyin için o kadar zararlı ya
da yararlı olacağı unutulmamalıdır. Bu yüzden genel olarak sağlıklı beslenmeli,
kötü gıdalardan uzak durmalısınız. Sağlıklı bir beslenme şekliyle beyin
hücrelerinizin yenilenme süreçlerini destekleyerek beyninizin yeni aktiviteler
için daima daha hazır ve güçlü olmasını sağlayacak, ondan en iyi verimi
alabileceksiniz.


2. Zorlayan Aktivitelere Yönelin

Tıpkı vücudumuz gibi beynimiz de rahata kolayca alışan bir organımızdır. Yine
aynı şekilde nasıl ki vücudumuz rahata alıştığında en basit aktivitede bile
kolayca yoruluyorsa beynimiz de zamanla körelecek ve yeni bir şeyler
yaparken zorlanacaktır. Bu durumu önlemek ise daima yeni ve zorlayan zihin
aktiviteleri yapmaktan geçiyor. Beyninize onu çalıştıracak, zorlayacak öğrenme
imkanları tanıyarak beyninizin yeni bir bölgesinde daha nöronları hareke
geçirebilirsiniz. Bu sayede beyin daha da canlanır ve yapacağı her işte daha
verimli olur.


3. Hayatınıza Spor Ekleyin

Spor, vücut kıvrımlarınıza sağladığı etki kadar beyin kıvrımlarınıza da olumlu
bir etki sağlar. Düzenli spor yaparak beyninizin de tıpkı vücudunuz gibi genç
kalmasına ve verimli çalışmasına katkıda bulunursunuz. Bu yüzden beyninizin
verimli çalışmasını istiyorsanız hayatınıza acilen, sevdiğiniz bir spor
eklemelisiniz. Spordan sonra daha olumlu düşündüğünüzü, problemlere daha
basit bir yandan bakıp kolayca çözdüğünüzü göreceksiniz.


4. Daima Not Alın

Söz uçar yazı kalır, beyninizi not almak canlandırır! Kendinize ufak bir defter
edinin ve sürekli yanınızda taşıyın. Gün boyu aklınıza gelen fikirleri,
öğrendiğiniz bilgileri not alın. Yazdıkça fikirlerinizin geliştiğini görecek,
düşünme biçiminizi geliştirerek beyninizden aldığınız verimin artmasını
sağlayacaksınız.


5. Beyninizi Tanıyın

Gün içerisinde herkesin kendini daha iyi hissettiği, beyninin daha verimli
çalıştığı bir zaman dilimi vardır. Eğer ki bu zaman dilimini iyi bilirseniz
beyninizden en yüksek verimi alabilirsiniz. Yapacağınız iş için daha dikkatli
olduğunuz, zihninizin daha uyanık olduğu zamanları seçerseniz kısa zamanda
verimli sonuçlara imza atabilirsiniz.


6. Bolca Su İçin

Düzenli beslenmek gibi yeterli miktarda su içmek de beyninizin verimi
açısından büyük önem taşır. Eğer ki günde içmeniz gereken su miktarını
tamamlamaz, su içmek için sadece susamayı beklerseniz zihninizin
bulanıklaşmasına neden olabilirsiniz. Oysa yeterli miktarda su içerek beyninizin
verimini arttırabilirsiniz.


7. Renklerden Yararlanın

Renkler, beynin sağ lobunu harekete geçiren bir etkiye sahiptir. Bu sayede
hatırlamanızı ve beyninizin daha kolay çalışmasını sağlar. Siz de beyninizden
en yüksek verimi alabilmek için renkli kalem, kâğıt, dosya, klasör, defter, toka
gibi birçok eşyayı hayatınıza dahil edebilirsiniz.


8. Olumsuzluklardan Sıyrılın

Olumsuz düşünceler, nöronları öldürerek beynin verimini düşüren en önemli
faktörlerden biridir. Beyninizin verimini arttırmak için olumsuz durumlardan
uzaklaşıp pozitif durum ve düşüncelerle beyninizi beslemeyi tercih
edebilirsiniz.

Beyninizi verimli kullanmanıza yardımcı olacak harika önerilerimiz var!

Tabu XL hem eğlenceli hem de beyninizi aktif kullanmanıza yardımcı olacak bir oyun. Satın almak için hemen tıklayın.

Spor yapmak ruh ve beden sağlığımız için oldukça önemlidir. Siz de Triathlon mekik roller ile evde spor yapmaya devam edebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.