Monotonluğu Kırabilmek İçin 6 Öneri

Bize dayatılan belirli kurallar vardır sanki; insan doğar, büyür, okula gider, mezun olur, iş bulur, evlenir, çocuk sahibi olur, torun bekler, ölür…

Örneği daha da daraltalım; gece olur uyuruz, sabah olur alarmla uyanırız, işimize gider deli gibi çalışırız, mesai biter eve döneriz, gece olur uyuruz, sabah olur alarmla uyanırız… Böyle midir gerçekten? Siz de bu çizgiler dahilinde ister istemez hayatı bir çark gibi görmeye başlıyor ve sürekli aynı dönemeçlerden geçip aynı noktaya geri döndüğünüzü mü düşünüyorsunuz? O halde sıkı durun, monotonluk belası sizi de kavrayıp sıkmaya başlamış demektir. Peki ne yapabiliriz de bu sıkıcı durumdan biraz olsun kurtulabiliriz? İşte monotonluğu kırabilmek için 6 tavsiye:

1. Farklılıkları Yaratmak Sizin Elinizde

Her gün yaptığınız aynı tercihleri değiştirmekle başlayın. Büyük düşünmenize gerek yok; bu, her gün kullandığınız yol güzergahını değiştirmek bile olabilir. Her gün araba kullanıyorsanız, bir gün otobüsle gitmeyi deneyin, her gün aynı parfümü kullanıyorsanız yarın bir değişiklik yapın, yıllardır aynı saç kesimini kullanıyorsanız hemen yeni bir saç modeli değiştirin. Ufak gibi görünen bu önlemler ruhunuzda büyük güzellikler yaratabilir unutmayın.

ofis

2. Hobiler Edinin

Her insanın mutlaka sevebileceği ve yetenekli olduğu alanlar vardır. Önemli olan bu gizli alanları keşfedip gün yüzüne çıkarabilmek ve geliştirmeye çalışmaktır. Yenilik için atacağınız adım bir resim, müzik, yemek ya da dans kursu kaydı olabilir, yeni bir dil öğrenmeye çalışmak olabilir, artık tercih kısmı tamamen size kalmış. Yeni bir uğraş edinmek; zihninizi yenileyecek, heyecanlarınızı uyandıracak, hayata daha olumlu bakmanıza ve tüm monotonluğu yıkıp geçmenize yardım edecektir.

ofis masası

3. Asla Gitmem Dediğiniz Yerlere Gidin

Köşedeki kafe, yeni açılan AVM, şehre yakın noktalar… Belki de kötü bir önyargıya sahipsinizdir bunu gitmeden öğrenemezsiniz. Sonuçtan memnun kaldığınızda edineceğiniz güzel deneyimi bir hayal edin, hayatınıza farklılık kattınız bile!

seyahat-planlari

4. Bedensel Bir Aktivite Seçin

Evet, spora başlayın. Bisiklete binmek, koşu yapmak, yüzmek ya da sadece yürümek bile hem ruh ve beden sağlığınızı iyileştirecek hem de hayatınıza hoş bir yenilik olarak eklenerek iyi hissetmenizi sağlayacaktır.

sport

5. Eve Döndüğünüzde Akşamınızı Güzelleştirin

Yemeğinizi ayaküstü yemek yerine kendinize özenli bir sofra kurun. Banyo yaparken tütsü yakın, hoş müzikler dinleyin. Güzel bir komedi filmi seçip tüm günün yorgunluğunu atın. Eve dönüp yemek yeyip uyuma üçgenini bir şekilde harap edin!

patlican-yemekleri

6. Dekorasyonla Uğraşın

Yaşadığınız alanın dekorasyonu ruh haliniz için oldukça önemlidir. Aynı eşyaların, aynı noktalarda duruyor olması fark etmeseniz bile ruhunuzu sıkmaya başlamış olabilir. Eşyalarınızı değiştiremeseniz, yeni aksesuarlar alamasanız bile olanların yerini değiştirebilirsiniz. Her zaman aynı yerde duran biblonuzun yerini değiştirmek, monotonluğu yıkmaya yarayan küçük ama etkili bir önlem olabilir.