Sonbahar, Havanızı Karartmasın!

Enerjinizi bugünlerde düşük mü hissediyorsunuz? Sürekli uykunuz mu var? İçinizden hiçbir şey yapmak gelmiyorsa, hiçbir şeye konsantre olamıyorsanız, bir de bunların üstüne iştahınız açıldıysa, panik yapmanıza gerek yok! Çoğu insan gibi siz de mevsimsel depresyon mağdurusunuz.

sonbahar güzeldir

Mevsimsel (Sonbahar-Kış) Depresyon Nedir?

Güneş ışığının daha az alınmasıyla ortaya çıkan dönemsel depresif şikayetlere, mevsimsel depresyon denir. Genellikle sonbaharda başlar, kışın şikayetler artar ve ilkbaharda yavaş yavaş geçer. Bu şikayetleri şöyle sıralayabiliriz;

* Üzüntü ve endişe

* Olaylara ve aktivitelere ilgi kaybı

* Sosyal aktivitelerden kaçınma

* Konsantrasyon güçlüğü

* Sürekli yorgunluk hissi ve uyku hali

* Özellikle karbonhidrat ağırlıklı yiyeceklere düşkünlük, iştah açılması ve kilo alımı

(Bazı kişilerde iştah kapanabilir, kilo verilebilir.)

Mevsimsel (Sonbahar-Kış) Depresyon Nasıl Tedavi Edilir?

Işık terapisi, son dönemde mevsimsel depresyonu tedavi etmek için kullanılan en güçlü yöntemlerden biri. Bu rahatsızlık için özel olarak hazırlanan ışık kutuları ve ampulleri sabah ve akşamları günlük aktiviteleriniz sırasında kullanarak, vücudunuzun biyolojik saatini düzeltmeye yardımcı oluyor ve beyninizdeki hormon dengesizliklerini azaltabiliyorsunuz. Tabii ki ışık terapisi için uygun olup olmadığınızı önce bir uzmanla görüşmeniz gerekiyor.

Işık terapisinin dışında mevsimsel depresyonla baş etmek için kendi kendinize yapabileceğiniz şeyler de var:

* Evinizdeki perdeleri kapalı tutmayarak, içeriye daha fazla gün ışığının girmesini sağlayın. Eğer eviniz ışık almıyorsa mutlaka her gün en az yarım saat dışarıda vakit geçirin.

* Uyku düzeninize dikkat etmeniz de çok önemli. Her gün aynı saatte yatıp, aynı saatte kalkmaya çalışın.

* Tüm tatil planlarınızı ilkbahar ve yaz için yapmayın. Sonbahar ve kış aylarında da değişik yerlere gitmeye ve farklı aktiviteler yapmaya çalışın.

* Mutlaka egzersiz yapın. Egzersiz yapmaya vaktiniz yoksa yürüyüş yapmaya ve asansör kullanmadan merdivenleri yürüyerek çıkmaya çaba gösterin.

* Beslenmenize dikkat edin; karbonhidrat ağırlıklı besinleri tüketmemeye çalışın.

* Şikayetiniz ne olursa olsun mutlaka bir uzmana başvurun.

Mevsimsel depresyona iyi gelecek hem hafif, hem de depresyon düşmanı çikolatalı bir tarifimiz var. Çikolatalı elma çubukları tarifimizle kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz: http://bit.ly/1sWURoZ