Uzun Yola Çıkacak Şoförlere 8 Altın Öneri

Kimisi yıllık izin kullanacak, kimisi bayram tatilinden yararlanacak; yani birçoğumuz bir şekilde tatil yapmak, tüm senenin yorgunluğunu atabilmek için uzun yolculuklara düşecek. Eğer ki toplu ulaşım araçlarını kullanacak biriyseniz sizlik bir durum pek yok, bavulunuzu hazırlayın ve düşün yollara; ancak özel aracınızı kullanacak şoförseniz dikkat etmeniz gereken birçok nokta bulunmakta. Ne mi onlar? Gelin birlikte bakalım; işte ister acemi ister usta şoför olun uzun yola çıkarken dikkat etmeniz gereken hayat kurtaracak 8 öneri.

1. Erken Saatlerde Çıkın

“Gece 12’den sonra çıkarım, sakin yolda istediğim gibi giderim.” diye düşünmeyin. Yol sakin olabilir; ama vücudunuz da sakinlik dönemine girmiş, uyku moduna yakınlaşmış olacaktır. Biyolojik saatine giren vücudunuz ciddi bir iş olan araba sürmeyi reddedebilir, refleksleriniz azalabilir. Bu riskleri yaşamamak hem kendi canınızı hem de başkalarının canını tehlikeye atmamak adına uzun yolculuk için en uygun saatler olan sabaha karşı 5-6 gibi harekete geçmeyi seçebilirsiniz.

araba

 

2. Araba Bakımını Yaptırın

Uzun yolculuğa çıktığınızda mutlaka şehir merkezine uzak yerlerde bulunacaksınız demektir. Dolayısı ile eğer ki arabanızın gerekli kontrollerini yola çıkmadan yaptırmaz ve yolda bir arızaya yakalanırsanız haliniz harap olabilir. Bu durumu önlemek için mutlaka gerekli bakım ve kontrolleri yaptırıp yola öyle çıkmaya özen göstermelisiniz.

çocukla seyahat

3. Terlik Kullanmayın

Özellikle yaz aylarında uzun yola çıkıyorsanız terlik şahane bir alternatif olarak görünebilir; ancak bu alternatifin kazalara zemin oluşturduğunu unutmamalısınız. Terliği özellikle çorapsız olarak kullandığınızda ayaklarınızda oluşacak terleme, ani fren gerektiren bir durumda ayağınızın frenden kayıp gaza dokunmasına neden olabilir. Böyle bir kaza riskini oluşturmamak için yumuşak yapıda, spor bir tarzda, hava alan ve pedalı rahat hissetmenizi sağlayacak ince ayakkabılar tercih edebilirsiniz.

seyahat

 

4. Yediklerinize Dikkat Edin

Uzun yol boyunca rahat bir yatağınız olmayacak, dilediğinizde uzanıp yorgunluğunuzu atamayacaksınız. Bu durumdan elbette ki mideniz de nasibini alacak. Mide baskısının arttığı uzun yolculuklara çıkarken hamur işi, bol yağlı yiyecekler yerine kahvaltılık, sebze, meyve gibi yiyecekleri tercih ederek kendinize büyük bir iyilik yapabilirsiniz.

seyahat

5. Mola Verin

Tatile bir an önce başlamak istediğinizi biliyoruz; ancak tatilden zaman gitmesin diye düşünüp “Ben mola yapmadan, basar gaza giderim” gibi yanlış bir düşünceye asla kapılmayın. Araba kullanmak bütün beden ve zihninizi ortak çalıştırmanız gereken yorucu bir iştir. Dolayısı ile uzun yolculuklarda bu iş daha da yorucu bir hâl almaktadır. Yoruldukça iyi olması gereken refleksleriniz azalabilir kaza riskini artırabilirsiniz. Bu nedenle mutlaka en fazla 2 saatte bir mola vermeye özen gösterin. Mola yerlerini önceden belirleyin. Mola sürecinde zihninizin uyanmasına yardım eden çay, kahve gibi içecekler tüketin.

arabayla-seyahat

6. Müzik Olmazsa Olmaz

Kendinize en sevdiğiniz şarkılardan oluşan güzel bir liste hazırlayın. Rahatlatıcı, aynı zamanda hareketli müzikler seçerek yol boyu enerjinizi koruyabilir, keyifli bir yolculuk sürebilirsiniz.

araba-seyahati

7. Uykunuzu Alın

Tatil heyecanı ile uyuyamamış olabilirsiniz, böyle durumlarda uykunuzu almadan yola çıkmamanız gerektiğini asla unutmayın. Eğer ki uyumadan yola çıkarsanız ummadığınız anda garip bir rehavetin çökmesine neden olarak yol güvenliğinizi mahvedebilirsiniz.

seyahat1

 

8. Rahat Giyinin

Özellikle yaz sıcaklarında yola çıkıyorsanız kesinlikle naylon içerikli ya da vücudu saran dar, rahatsız edici kıyafetler seçmemeye özen gösterin. Bunun yerine salaş, ince, pamuklu kıyafetler tercih ederek rahat bir yolculuk geçirin. Aynı zamanda şapka, gözlük gibi güneşten koruyan aksesuarları da unutmayın.