Yeni Bir ‘Ben’ İçin; 2 Hafta, 14 Adım!

Gelin sizinle bir yolculuk yapalım…

Kilo vermek istiyor ve bu uğurda pek çok diyet deniyorsunuz; protein diyetidetoks kürleri ve daha pek çoğu. İlk günler ne kadar da güzel gidiyor; haftada giden kaloriler ile tartılar dile geliyor… “Bir 10 gün daha yaptım mı tamamdır o iş!” meydan okuması ne de hoş geliyor kulağa; bedene soran yok ama ah o ruh ne kadar da mutlu. Gel zaman git zaman kilolar iyiden iyiye gidiyor. Artık diyete gerek yok, ‘verileni almayayım yeter’ ile ilk geri dönüşler başlıyor. 150 gr, 250 gr, 1 kilo, 2 kilo derken verilen kilo iki misli ile sahalara geri dönüyor. Yapılan onca emek ve nefis mücadelesi de tartının tozlu rakamlarında tarihe karışıyor.

 

Uyanın, geldik!

Evet, günümüzdeyiz. Geçmişi yâd etmek pek sempatik olmasa da hepimizin zaman zaman başından böyle şeyler geçmemiş midir? Not: Eğer şu an bu yazıyı okuyan siz, bunu hiç yaşamadıysanız ne mutlu size. Evet, ne diyorduk? Bu yazımızda 2 günde bol kilo verdiren diyetlerden ya da kibrit kutusu ile ölçülen peynir eziyetlerinden bahsetmeyeceğiz. Sadece daha mutlu ve sağlıklı olmanızı sağlayacak 14 adımı tanıştıracağız sizlerle…

Bize 2 haftanızı ayırır mısınız?

1. Gün / Su, ömrün şifası! Günde 2 litre kuralı zor gelse de sulu meyveler ya da farklı aromalarda içecekler ile bol su ile hayat bulun!

suyun_faydaları

2. Gün/ İçtiklerinizi yeniden düşünün! Yukarıda su ihtiyacınızı aromalı içeceklerle de giderebilirsiniz dedik ama içmeden önce bir 5 dakika düşünün ve kendinize sorun; “Bu içecek bana iyi gelecek mi, kendime kötülük yapıyor muyum?”

3. Gün/ Dikkatli yiyin! Artık arabada, televizyon karşısında ya da özetle alelacele yemek yemek ile vedalaşın. Bu tarz yemeler, sizi daha çok acıktıracak ve doyma noktasından uzaklaştıracaktır. Kısa olsun, kaliteli olsun!

 

4. Gün/ Ne olursa olsun düzenli uyku şart! Minik şekerlemeler ile yetinmeyin, sağlıklı yaşamın olmazsa olmazı düzenli uyku ile aranızı düzenlemeye bakın.

uyku

5. Gün/ Abur cuburla vedalaşmayın! Yok, yok yanlış yazmadık. Eğer atıştırmalıklar ile aranız çok iyi ise ve abur cuburlardan vazgeçemiyorsanız en azından sağlıklı olanlarını deneyin. MigrosTV‘de sizi bekleyen nefis atıştırmalık tariflerine mutlaka göz atın.

6. Gün/ Tatlılarınız masum olsun! Tatlı yemekten vazgeçemiyorsanız yulaf ve meyvenin enfes uyumu ile tatlanmaya ne dersiniz? Bir önerimiz var; tarçınlı meyveli yulaf. Mutfağa bir uğrayın isterseniz.

meyveli-yulaf

 

7. Gün/ Biraz da ruha hitap edelim! Bedeninize iyi gelecek yiyecekleri seçtiniz, şimdi sıra ruhunuzda. Bugünü kendinizi sevmeye adayın; mutlu olacağınız şeyler yaparak, ruhunuzu şımartın! Hak etmedi mi 6 gündür?

8. Gün/ Şekerle vedalaşalım mı? Uzak durmamız gereken 3 beyazın biri ile vedalaşmak için ideal gün. Biraz biraz azaltmayı deneyin. Gün, çayınıza attığınız şekeri 2’den 1’e düşürme günüdür!

 

9. Gün/ Diyete daha fazla meyve ekleme zamanı! Günlük diyetinize hazır mevsim de değişiyorken ‘mevsim tazeleri’ eklemeye ne dersiniz?

meyve_salataları

10. Gün/ Bu sabah biraz proteine ne dersiniz? Bugün kahvaltımızda enfes yumurtalı lezzetler hazırlayalım. Hmmm mesela sufleden omlet ya da biber içinde yumurta. Burada hazırlanmışı var buyurun 🙂

11. Gün/ Diş fırçanızı değiştirin!  American Dental Association‘ın yaptığı bir araştırmaya göre, diş fırçamızı 3 ayda bir değiştirmek, mikroorganizmalara açık savaş! Eğer elektrikli kullanıyorsanız, yedek başlığını değiştirebilirsiniz. Ağız ve diş sağlığına dair tüm merak edilenler ve sık sorulan sorular da sizi bu linkte bekliyor.

dis-bakimi

12. Gün/ Basit egzersizlerin günü! Merdivenleri yürüyerek çıkmak, ineceğiniz duraktan bir durak önce inmek, arabanızı iş yerinizin tam yakınına değil de biraz daha uzağına park etmek ya da öğle aranızı yürüyüş yaparak geçirmek gibi basit ve çalışanlara yönelik egzersizler sizce de şahane değil mi?

13.  Gün/ Kendi yemeğinizi kendini hazırlayın! Dolapta hazır ve nazır bekleyen yemeği 2 dakikada yemek varken, uzun uzadıya yemek hazırlamak size ilk başlarda zor gelebilir. Ancak kendi pişirdiğiniz yemeği yemek çok daha farklı etki edecektir porsiyonlarınıza. Belki psikolojik ama insan kendi yapınca daha mı çabuk doyuyor ne?

güzel yemek yapmak

14. Gün/ Her gün kendinize şükür edecek bir şey bulun! Sağlığınız, işiniz, aşkınız veya sizi mutlu eden herhangi bir şey. Şükretmek için tek bir neden bile, mevcut ruh halinize iyi gelecek ve sizi sapasağlam ayakta tutacaktır.

Ve son söz…

“Hayatın senden götürdüklerine inat, getirdikleri ile mutlu olmaya bak! Çünkü SEN buna değersin ve mutlu olmak sana çooook iyi gelecek!”

Yine buluşacağız! 😉