Basit Egzersiz Arayanlara: İp Atlamanın 6 Faydası

Uzun bir zayıflama sürecinde ya da yemeğin ucunun kaçtığı bir günün sonunda
en çok ihtiyaç duyduğumuz şey, bolca kalori yakmamıza yardım edecek bir
egzersiz programıdır. Siz de yediklerinizi kolay bir şekilde yakabilmek,
düşlediğiniz vücut ölçülerine kavuşmak ve genel olarak sağlıklı bir ömür
sürebilmek için etkili, aynı zamanda kolay bir egzersiz arıyorsanız size güzel bir
önerimiz var; ip atlamak!
İşte; çocukken bolca tercih ettiğimiz, keyifli mi keyifli ip atlamanın bilinmeyen 6
faydası…

1. Bütün Kasları Çalıştırır

Birçok egzersiz yöntemi bölgesel olarak yağ yakmanıza, kas yapmanıza
yardımcı olurken ip atlamak; tüm vücudunuzun kaslarını çalışmaya davet eder.
İp atlarken ayak bileklerinizden omuzlarınıza kadar tüm kaslarınızı çalıştırarak
daha verimli sonuçlara ulaşabilirsiniz.

İp Atlamak
2. Koordinasyonunuzu Geliştirir

Birçok egzersiz yöntemi sadece bedeninizi çalıştırmaya yönelikken ip atlamak
hem bedeninizi hem de beyninizi aynı anda çalıştırmayı amaçlar. Bu sayede el,
ayak ve beyin koordinasyonunuz gelişir. Bu sayede beden ve zihin
koordinasyonu gerektiren sürücülük, enstrüman çalma, dantel örme gibi birçok
işte daha başarılı olabilirsiniz.


3. Akciğer Sağlığına İyi Gelir

İp atlama sırasında özellikle açık havadaysanız akciğerlerinize daha fazla
oksijen girişi sağlanır. Böylelikle nefesiniz düzenlenir ve akciğer sağlığınız
olumlu yönde desteklenir.


4. Kalori Yaktırır

İp atlama, kısa zamanda en fazla kalori yakımını sağlayan egzersizlerden biridir.
Bu yönüyle özellikle kilo vermek isteyen insanlar için idealdir. Her gün 10
dakika kadar ip atlayarak yaklaşık yarım saat egzersiz yapmış gibi bir etki elde
edebilir, 30 dakika kadar ip atlayarak yaklaşık 400 kalori yakabilirsiniz.
Kısacası; iyi bir diyet programının yanında ip atlama, harika sonuçlar elde
etmenizi sağlar.


5. Mutluluk Verir

Birçok egzersiz yöntemi gibi ip atlamak da bedeninizin yanı sıra ruhunuza da
iyi gelen bir egzersizdir. İp atlamak, mutluluk hormonu olarak bilinen seratonin
hormonunun salgılanmasına katkıda bulunur. Dolayısıyla düzenli olarak ip
atladığınızda hayatınızdaki stres oranını azaltabilir, daha sağlıklı bir ruh haline
kavuşabilirsiniz.

6. Selülitleri Azaltır

Ne yapsanız da yok olmayan selülitlerden şikâyetçiyseniz bir de ip atlamayı
deneyebilirsiniz. İp atlama sırasında bacak kasları yoğun bir şekilde çalışıp
güçlendiği için selülitler önemli ölçüde azalmaya başlar. Siz de bacaklarınızın
incelmesini, selülitlerden kurtulmayı ve kalçanızın şekillenmesini istiyorsanız
düzenli olarak ip atlamaya başlayabilirsiniz.