Ofis Çalışanı Erkekler İçin 5 Beslenme Önerisi

Erkekler kadınlara göre daha fazla kas yoğunluğuna sahip olup aynı zamanda yağ yakma konusunda her daim daha başarılı sonuçlar alsalar da hareketsiz bir ofis yaşamı sürdürüyorlarsa dikkatli beslenmek zorundadırlar. Eğer sizin de mesainin tamamını masa başında geçirdiğiniz bir mesleğiniz varsa şimdi sıralayacağımız küçük öneriler sayesinde daha doğru bir beslenme şekli kazanabilirsiniz.
İşte ofis çalışanı erkeklerin uygulaması gereken 5 beslenme önerisi…

1. Su ve Bitki Çayı Tercih Edin

Yoğun ofis yaşamı çoğu zaman hayat kaynağımız olan suyu bolca tüketmemiz gerektiğini unutturabilir; ancak siz su tüketimini mutlaka düzenli hale getirmeye çalışmalısınız. Bunun için güne çay, kahve gibi seçeneklerle başlamak yerine büyük bir bardak su ile başlamayı tercih edebilirsiniz. Bu sayede beyninize daha çok oksijen gitmesini sağlar, gün içerisinde daha iyi bir çalışma performansı gösterebilirsiniz. İlla ben çay isterim; derseniz de adaçayı, beyaz çay ya da yeşil çay tüketerek sindirim sisteminiz için bir iyilik yapabilirsiniz.

2. Kahvaltıyı Atlamayın

Çalışan tüm insanlar gibi siz de evden çıkmadan kahvaltı yapmaya üşeniyor ya da vakit bulamıyorsanız derhal bu durumu değiştirmeniz gerekiyor. Kahvaltı için vakit bulamayıp poğaça, simit gibi kilo almanıza neden olacak seçenekler yerine geceden kepekli ekmek ile besleyici ve hafif bir sandviç hazırlamayı tercih edebilirsiniz. Bu sayede ne ek bir vakte ihtiyacınız olur ne de kilo almanıza neden olacak seçeneklere…

3. Ara Öğünler Oluşturun

Mesai saatlerini renklendirmek, çalışma performansınızı yükseltmek, aynı zamanda sağlığınız için güzel bir katkıda bulunmak istiyorsanız size önerimiz, ara öğünler oluşturup sağlıklı atıştırmalıklar tüketmeniz olacaktır. Dilimlenmiş çiğ sebzeler, kuru yemişler, kuru meyveler, bir bardak süt, bir fincan kahve gibi seçenekler tükettiğiniz ara öğünler hem iştahınızı kontrol etmenize yardım edecek hem de konsantrasyon ve performansınızı artıracaktır.

4. Türk Kahvesi Tercin Edin

Tüm ofis çalışanları için enerji deposu sayılan kahvenizi nasıl alırdınız? Gün içerisinde kahve tüketmek sizin için de önemliyse kahve tercihinizi tekrar gözden geçirmekte fayda var. Hareketsiz ofis yaşamınızda bir de bol kremalı ve çeşitli şuruplar eklenen bir kahve tercih ediyorsanız tehlike altındasınız demektir. Bunun yerine az şekerli ya da şekersiz bir Türk kahvesi tercih ederek hem beyninizi hem de metabolizmanızı daha aktif hale getirebilirsiniz.

5.  Toplantı Sırasında Dikkat Edin

İş yaşamında sıkça katıldığınız o stresli toplantılar sırasında ikramlıklardan fazla kaçırabilirsiniz, aman dikkat. Eğer ki ikramlıklar kuru yemiş, meyve gibi hafif seçenekler yerine küçük kurabiye, poğaça gibi seçeneklerden oluşuyorsa ikramlıklardan tüketmek yerine toplantıda konuşulanlara daha çok odaklanmayı, bolca not almayı deneyebilirsiniz.