Vücut Geliştirmek İsteyenlere 6 Öneri

Kendiniz için radikal bir karar verdiniz ve vücudunuzda güzel değişimlere gidebilmek ve daha sağlıklı olabilmek için egzersize başlamak istiyorsunuz; fakat bu süreçte sizi neler beklediğini, nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini bilmiyorsunuz… O halde yazımızın devamı sizin için önemli ipuçları içeriyor demektir. İşte egzersiz sürecinde dikkat etmeniz gereken 6 önemli detay…

 

  • Plan Yapın

 

Vücut geliştirmeye karar verdiyseniz sizi biraz uzun ve disiplin gerektiren bir süreç bekliyor demektir. Bunun için kararınızı verdikten hemen sonra hangi günler, ne kadar süreli, ne gibi egzersizler yapmak istediğinizi belirleyin. Bu sayede uygulamanız kolaylaşacak, amacınıza daha odaklı bir şekilde devam edebileceksiniz.

  1. Küçükten Büyüğe Doğru İlerleyin

Spor yapmaya pek alışkın biri değilseniz ya da ömrünüzde ilk kez spor yapacaksanız ilk başta hedefinizi düşük tutmakta fayda olacaktır. Düşük hedeflerle kendinizi ve sağlığınızı baştan zorlamamış ve amacınızdan caydırmamış olur daha faydalı bir şekilde ilerleyebilirsiniz. Aynı zamanda birkaç ay içinde kaldırdığınız ağırlık miktarı gibi detayları giderek artırmazsanız yaptığınız egzersizden verim alamayacağınızı unutmayın.

  1. En Az İki Kas Grubunu Çalıştırın

Uygulamak istediğiz egzersiz programını gerekirse profesyonel bir yardım alarak iyi belirleyin. Hangi egzersizin hangi kas grubunu harekete geçirdiğini bilerek programınızı buna göre en az iki kas grubunu çalıştıracak şekilde hazırlayın.

  1. Besinlerle Destekleyin

Egzersiz yapılan süreçte vücudun ihtiyacı olan besinler değişim gösterir. Bu nedenle beslenme programınızda da bir değişikliğe gitmeniz gerekir. Egzersiz öncesi ve sonrasında vücudunuzun gelişmesine önemli katkıda bulunacak protein ve karbonhidrat ağırlıklı bir diyet programı, kas kütlenizin dengelenmesini ve egzersiz sürecini daha sağlıklı bir şekilde devam ettirmenizi sağlayacaktır.

  1. Takip Edin

Sadece egzersiz programına uymak yetmez, uyguladığınız egzersizlerin değişim yaratıp yaratmadığını dikkatli bir şekilde takip edin. Eğer ki yaptığınız egzersiz iki hafta gibi bir süreçte herhangi bir değişim oluşturmuyorsa programınızı değiştirmenin zamanı gelmiş demektir.

  1. Verimi Artırın

Zaman yokluğundan şikayet ediyorsanız kendinize zaman kısıtlılığının değil verimsiz bir egzersiz programının olduğunu hatırlatın. Günde egzersiz için ayırabildiğiniz zamanda hangi egzersiz hareketlerinin sizin ihtiyacınızı daha iyi karşılayacağını, hangi hareketlerde kısa zamanda daha çok verim alabileceğinizi belirleyerek performansınızı artırmanın elinizde olduğunu unutmayın.