6 Kış Meyvesi ve Kalori Bilgileri

Kış mevsimiyle birlikte bizi kapıda bekleyen soğuk algınlıklarından korunmak için yediklerimize daha çok dikkat etmeli, bağışıklık sistemimizin güçlenmesi için doğru seçimler yapmalıyız. Meyve tüketimi, bu konuda idealdir; ancak sınırsız tüketmek değil, her bir meyvenin kalorilerini bilmek, buna göre sınırlı ve dengeli bir beslenme programı oluşturmak gerekir.

Yazımızın devamında hangi meyve kaç kalori öğrenebilir, bundan sonraki seçimlerinizde daha dikkatli davranabilirsiniz. İşte 6 kış meyvesi ve kalori bilgileri…

1. Mandalina

En leziz meyvelerimizden biri olan mandalina, özellikle dilimlenme derdi olmamasıyla dışarıda tüketilmesi en uygun seçeneklerden biridir. Siz de dışarıya çıkarken yanınıza alacağınız mandalinalarla sağlıklı bir ara öğün geçirebilir, çocuğunuza vitaminli bir atıştırmalık yaratabilirsiniz.
Kolesterolü düşürme özelliği taşıyan ve C vitamini bakımından zengin olan mandalina peki kaç kaloridir? Orta büyüklükte 1 adet mandalina yaklaşık olarak 50-60 kalori civarındadır. Düşük kalorisi ve lif açısından zenginliği sayesinde özellikle diyet listelerinde gönül rahatlığıyla tercih edilebilecek bir besindir.

2. Nar

Bilmecelerin kahramanı olan, bereketli meyvemiz nar; sade tüketimiyle de tatlı, salata gibi birçok tarife katılmasıyla da mutlu eden lezzetlerden biridir. Enflamasyonu giderme, kanser çeşitlerinden koruma, hafızayı güçlendirme gibi birçok faydası bulunan nar; peki kaç kaloridir? Orta büyüklükte 1 adet nar, yaklaşık olarak 120-130 kalori civarındadır. Siz de kış mevsiminde mutlaka nar tüketmeli, faydalarından yararlanmalısınız.

3. Trabzon Hurması

Cennet hurması, cennet elması gibi isimlerle de bilinen Trabzon hurması; tüm sene boyunca zamanı gözlenen, lezzeti çok sevilen meyvelerden biridir. Bu kadar sevilen bir seçenek olan Trabzon hurmasının kaç kalori olduğunu biliyor musunuz? Orta büyüklükte 1 adet Trabzon hurması yaklaşık olarak 50-70 kalori civarındadır. Hem lezzetli hem de düşük kalorili olan Trabzon hurmasını siz de meyve olarak ya da birçok tarifin içerisinde yer vererek tüketebilir, faydalarından yararlanabilirsiniz.

4. Portakal

Turunçgiller familyasından olan portakal, genellikle herkesin sevdiği seçeneklerden biridir. Mis kokusu ve güzel lezzetiyle konduğu her tarifi bambaşka bir kimliğe dönüştürebilen portakal, sizin de favori meyveleriniz arasındaysa gelin, portakal kaç kaloridir birlikte bakalım. Orta büyüklükte 1 adet portakal 50-100 kalori civarındadır. Siz de gün içerisinde 1 adet portakal tüketerek vitamin ihtiyacınızı karşılayabilir, uzun süren tokluk hissi kazanabilirsiniz.

5. Kivi

Tatlı ve ekşi lezzeti aynı anda sunan besinlerden biri olan kivi, kış mevsiminde tüketebileceğiniz seçeneklerden biridir. Kiviyi meyve olarak tüketebilir ya da pasta, tatlı gibi birçok tarifin içerisinde etkili bir malzeme olarak kullanabilirsiniz. Peki, kivi kaç kaloridir? Orta büyüklükte 1 adet kivi, 50-60 kalori civarındadır.

6. Elma

Sağlıklı bir yaşam için her gün 1 adet tüketilmesi önerilen elma, sizin de kış mevsimi boyunca en sevdiğiniz meyveler arasında yer alıyorsa elmanın kaç kalori olduğunu merak edebilirsiniz. Orta büyüklükte 1 adet elma 50-60 kalori civarındadır. Siz de ara öğünlerde elmayı dilimleyip üzerine tarçın dökerek farklı şekillerde tüketebilir, hafif bir seçenekle sağlık dolabilirsiniz.