Alışılmışın Dışında 6 Siyah Besin ve Faydaları

Havucun turuncusu, salatalığın yeşili, ayvanın sarısı, domatesin kırmızısı derken rengarenk sofralar kurmak hepimizin içini açar. Peki ya siyah besinlerin de güzelliğinden haberdar mıyız? Renkleriyle pek dikkat çekmese de birbirinden güzel faydalarıyla vücudunuza sağlık kazandırmaya hazır 6 siyah besini yazımızın devamında sizin için derledik.
İşte 6 siyah besin ve faydaları…

1.Siyah Sarımsak

Beyaz sarımsağın belirli bir ısı ve nemde bekletilmesiyle elde edilen siyah sarımsak; bağışıklık sistemini güçlendirmesi, kalp sağlığına iyi gelmesi, diyabet etkilerini azaltması gibi birçok etkisiyle herkesin düzenli tüketmesi gereken besinler arasında yer alıyor.

2.Siyah Pirinç

En çok da tel tel dökülen, bol tereyağlı pilav haliyle sofralarımızda yer alan beyaz pirinç, lezzetiyle gönüllerde taht kursa da özellikle diyabet hastaları ve kilo problemi yaşayanlar için pek önerilmeyen besinler arasındadır. O halde belki de siyah pirince yönelmek iyi olabilir. Yaşlanmayı geciktirmesi, mide rahatsızlıklarını gidermesi, enerji vermesi, beyaz pirince göre çok daha az şeker içermesi ve daha zengin besin değerleri içermesi açısından siyah pirince siz de mutfağınızda daha çok yer verebilirsiniz.

3.Siyah Fasulye

Birçok çeşidi olup daha çok yeşil ve kuru haliyle tanıdığımız fasulyenin siyah hali de giderek daha çok tanınmaya başlayan besinlerden biri. Vitamin ve mineraller açısından zenginliği, kolesterolü düşüren etkisi, sinirleri yatıştırması, iyi bir antioksidan olması gibi birçok faydasıyla siyah fasulye; uzmanlar tarafından sıkça öneriliyor.

4.Siyah Havuç

Konya Ereğli’nin ilk patentli ürünü olan siyah havuç; kendine has aromasıyla tıpkı turuncu havuç gibi salatalarda, şalgam suyu ve sirke yapımında da sıkça kullanılmaktadır. Göz sağlığını koruması, zihin yorgunluğunu önlemesi, iştah açması, anne sütünü artırması, iltihapları gidermesi gibi faydalı özellikleriyle siyah havuç sizin de bolca tercih etmeniz gereken besinlerden biri olabilir.

5.Siyah Marul

Balık sofralarının, patates salatalarının, çiğ köftelerin, nefis hamburgerlerin olmazsa olmazı yemyeşil marulların biraz kılık değiştirmiş hali olan siyah marul; B grubu vitaminleri ve başta magnezyum olmak üzere birçok mineral bakımından zengin bir besindir. Siyah marul da diğer birçok siyah besin gibi iyi bir antioksidan olmasının yanı sıra cildi güzelleştirmesi, uyku sorunlarını gidermesi, kilo vermeyi kolaylaştırması, kalp hastalıklarından koruması gibi birçok faydasıyla bilinmektedir.

6.Siyah Domates

Kahvaltıların olmazsa olmazı, kıpkırmızı, mis kokulu domateslere güçlü bir rakip olarak siyah domatesle tanışmaya ne dersiniz? Siyah domates; görünümüyle olduğu kadar diyabetle mücadelesi ve vücudu toksinlerden arındırması gibi faydalarıyla da şaşırtıyor. Siz de siyah domatese çeşitli salatalarda ve kahvaltı gibi tüm öğünlerinizde yer verebilirsiniz.