Besin Etiketlerinde Dikkat Etmeniz Gereken 6 Önemli Nokta

Her geçen gün sağlıklı beslenme konusunda bilinçlenmeye çalışır olduk ve bu konuda besinlerimizi daha çok incelemeye başladık. Gezen tavuk yumurtası, organik ekmek, hormonsuz meyve derken kullandığımız paketli gıdaların etiket bilgilerini artık satır satır incelemekteyiz.

Peki besin etiketlerinde nelere dikkat etmemiz gerekiyor? Hangi bilgi, o besinin yanlış bir seçim olduğunu gösteriyor? Gelin bu soruların cevapları için detaylara birlikte bakalım:

1. Alerji Bilgisi Var mı?

Tabii bu bilginin işinize yaraması için öncelikle sizin herhangi bir malzemeye karşı alerjinizin olup olmadığını bilmeniz gerekir. Eğer ki alerjiniz varsa üründe bunu tetikleyecek herhangi bir bileşenin olup olmadığını incelemeli, ürünü bu bilgiye göre satın almalısınız.

2. Saklama Uyarılarını İnceleyin

Aldığınız her ürünün etiketinde ufacık da olsa nasıl saklanması gerektiğine dair bilgiler bulunur. Ürünün daha uzun ömürlü olabilmesi için bu bilgileri mutlaka öğrenin ve uygulayın. Böylelikle hem doğrudan hem de dolaylı olarak sağlığınızı korumuş olun.

3. Üretim ve Tüketim Tarihleri

Bir besin alırken en önce bakmanız gereken bilgilerden biri de elbette ki o besinin üretim ve tavsiye edilen son tüketim tarihidir. Tarihi geçmiş gıdaların alınmaması gerektiği gibi raf ömrü çok uzun olan besinlerin de alınmaması gerekir. Raf ömrü ne kadar uzun olursa ürünün o kadar katkı maddesi içerdiği unutulmamalıdır.

Doğranmış Sebzeler

4. Tatlandırıcılar

Şeker yerine suni tatlandırıcı bulunan ürünleri daha güvenli buluyorsanız dikkat! Tatlandırıcılar, diyabet riskinizi artırır ve sindirim sisteminizi bozarak çeşitli bağırsak enfeksiyonlarına neden olabilir. Bu nedenle tatlandırıcı bulunan ürünlerden mutlaka uzak durmanız gerekir.

5. Suni Aromalar

Aromalı yiyecekleri her ne kadar çok seviyor olsanız da bu zevkinize veda etmenin tam zamanı. Besin etiketini incelediğinizde suni aroma uyarısını gördüğünüz her yiyecekte en az 50 adet kimyasal bileşen olduğunu ve bunun sağlığınızı ciddi anlamda tehdit ettiğini unutmamalısınız.

6. Trans Yağlar

İçeriğinde trans yağ bulunan besinler; vücudunuzdaki iltihaplanmaları kolaylaştırır, inme riskini artırır ve birçok kronik rahatsızlığa davetiye çıkarır. Bu nedenle trans yağ ibaresini gördüğünüz her üründen koşarak uzaklaşmanız gerekir.