Bir İskandinav Rüzgârı: Scandi Sense Diyeti Diyeti Hakkında 6 Bilgi

Kilo verip hayalinizdeki vücuda kavuşabilme yolunda her diyetin mubah olduğunu düşünenlerdenseniz çıkan her diyet şeklinin de sıkı takipçisisiniz demektir. O halde son dönemlerde giderek popüler hale gelip âdeta dünyayı saran Scandi Sense diyeti ile tanışmanızın da tam zamanı olabilir.
İlk olarak Danimarkalı Diyetisyen Suzy Wengel tarafından ortaya çıkarılan bu diyet, beslenmenin basitliği üzerine kuruludur ve özellikle aşırı kilolu kişilerde etkili olmuştur.
“Peki, tam olarak nedir bu Scandi Sense diyeti?” diyorsanız sizi detaylı bilgi için yazımızın devamına alalım. İşte Scandi Sense diyeti hakkında aklınızdaki sorulara cevap olacak 6 bilgi…

  1. 1.Scandi Sense Diyetinin Temeli Nasıldır?

“Scandi Sense diyetine uymaya karar versek neler yiyeceğiz?” diyenleri böyle alalım. Scandi Sense diyetinin aslında 3 temel ilkesi vardır. Bu 3 temel ilke; tıpkı bir İskandinav gibi deniz ürünlerini artırmak, kalori miktarını azaltmak ve yabani bitkilere ağırlık vermektir. Çünkü deniz ürünleri daha çok protein içerir, bitkisel besinlerde daha az kalori vardır ve yabani bitkiler vitaminler bakımından çok daha zengindir.

  1. 2.Scandi Sense Diyeti Ne İşe Yarar?

Bu diyeti uygulayan kişiler, özellikle yağ yakımı konusunda başarılı sonuçlar alabilmektedir. Aşırı kilolu bir vücuda, hareketsiz bir yaşama sahipseniz siz de çeşitli hastalıklara yakalanma riskini düşürmek ve vücut ağırlığınızdan kurtulmak için bu diyet şeklini doktorunuz kontrolünde uygulayabilirsiniz.

  1. 3.Kalori Hesabı Değil Avuç Hesabı

“Nasıl yani?” dediğinizi duyar gibiyiz; fakat bu diyette bu zamana kadar alıştığınız o kalori hesaplarına veda edip avcunuzu bir diyet pusulası olarak görebilirsiniz. Scandi Sense diyeti, kendi avuç içinizi ölçerek porsiyonlarınızı belirlemenizi baz alan bir diyettir. Kısacası ana kural, her öğünde 1 avuç protein + 1 avuç karbonhidrat + 2 avuç sebze + 1 tatlı kaşığı yağ olmak üzere 4 avuç yemek bulundurarak dengeli bir tabak oluşturmaktır. Bu sayede kalorileri saymak ya da gram hesabı yapmak gibi işleri geride bırakabilirsiniz.

  1. 4.Protein Seçimi Önemlidir

Her diyet gibi Scandi Sense diyetinde de protein alacağınız besinlerin seçimi son derece önemlidir. Scandi sense diyetinde protein; yumurta, balık, tavuk, peynir, kırmızı et, mercimek gibi gıdalardan alınır, buradaki altın kural işlenmiş etten kesinlikle uzak durmaktır.

  1. 5.Kendinizi Şımartmak Serbest

Diyet sürecinde motivenizin güçlü kalmasını sağlayacak en önemli detay tabii ki arada bir şımarmaya izin verilmesidir. Scandi Sense diyetinde bu mümkün, elbette ki ölçüler dahilinde! Örneğin bir avuç karbonhidrat kuralı, genellikle diyet bir ekmek ya da meyve gibi seçeneklerden oluşur ancak şımarmaya ihtiyacınızın olduğunu düşünüyorsanız karbonhidrat seçimini makarnadan yana kullanabilirsiniz. Ya da dondurma, cips gibi gıdalar sizi fazlasıyla kışkırtıyorsa onları bir öğün yerine sayarak tüketmenizde bir sakınca yoktur.

  1. 6.Scandi Sense Diyetinin Yararları Nelerdir?

Scandi Sense diyeti, özellikle karbonhidrat ve yağ alımını dengeleyerek daha kaliteli bir beslenme şekli sunar. Lif bakımından zengin bir diyet olduğundan daha sağlıklı bir sindirim sistemine sahip olursunuz. Yağ yakımını hızlandırır, kan şekerini düzenler.
Siz de vücudunuza ve psikolojinize bir iyilik yapmak istiyorsanız doktor kontrolünde olmak şartıyla Scandi Sense diyetini benimseyebilir, köklü değişikliklere gidebilirsiniz.