Cep Telefonuyla Uyumanın Zararları

Eskiden sadece arama yapmak için kullandığımız telefonlar, gelişen teknoloji ile birlikte günümüzde âdeta birer parçamız haline geldi. Günlük gerekli ya da keyfi tüm işlerimizi telefonla hallediyor ve rahatımıza bakıyoruz; yani telefonun hayatımıza getirdikleri elbette yadsınamaz. Ancak her şeyde olduğu gibi telefon kullanımında da abartıya gitmemekte fayda var. Yemek yerken, gezerken, bir şeyler izlerken, yatağa girip uykuya hazırlanırken yanımızdan ayırmadığımız telefonlar için uzmanlar, özellikle uyku sırasında en az 1 metre uzakta kalmak gerektiği konusunda uyarıyor; çünkü uyku sırasında telefonunuzu yakınınızda bulundurmak oldukça zararlı. İşte cep telefonuyla uyumanın 6 Zararı:

  • Verimsiz Bir Uykuya Neden Olur

Cep telefonu ile uyumak, aslında uyumamak demektir. Cep telefonunuz yakınınızdayken beyniniz asıl uykuya geçemez, sürekli bir şey olmasını bekler, en ufak bir sesi telefon bildirimi sanır, gözünüzü açtığınız anda sizi sosyal ağlara bakmak için yönlendirir. Gece boyunca verimli bir şekilde uykuya geçemediğinizde gün içinde uykusuzluk, stres, dikkat eksikliği, baş ağrısı gibi problemlerle başa çıkmak zorunda kalırsınız.

  • Yangın Tehlikesi Taşır

Birçok insan telefonunu gece uyurken şarj etmeyi tercih eder. Siz uykudayken şarj olmaya çalışan telefonu bir de yastığınızın altına koyarsanız büyük bir tehlike ile âdeta baş başasınız demektir. Yastığın altında elektriğin de etkisiyle çok fazla ısınacak olan telefon bir bomba kıvamına gelir ve yüksek ihtimalle patlama tehlikesi taşır.

  • Kanseri Tetikler

Siz uykuya dalsanız da telefonunuzun yaydığı elektronik dalgalar uykuya dalmaz ve size zarar vermeye devam eder. Bu dalgaların radyasyon etkisi kalp ritmini, biyolojik saati, stres düzeyini, kanser oluşum riskini olumsuz yönde etkiler.

  • Kabuslar Görmenize Neden Olur

Uykunuz boyunca kötü rüyalar görmekten ve bir türlü rahat bir şekilde uyuyamamaktan mı şikayetçisiniz? Asıl problem belki de uyku boyunca baş ucunuzda kalan cep telefonudur. Cep telefonunun sürekli radyasyon yayması, beyninizi kötü etkileyerek kötü rüyalar görmenize neden olabilir.

Uyku

  • Uykuya Dalmanızı Engeller

Yatağa girdiniz, bir türlü uykuya dalamadınız ve telefonunuza sarıldınız. Bir süre internette dolanmanın iyi bir fikir olduğunu ve böylelikle uykunuzun daha çabuk gelebileceğini düşünüyorsunuz. Ancak bu düşüncelerin hepsi yanlış! Telefon ve tablet gibi teknolojik aletlerin ışığı, beyninizi uyarır ve uykunuzun kaçmasına neden olur. Vücudunuzdaki melatonin hormonu daha da azalarak uykuya geçme süreniz gecikir.