Diyet Hakkında Doğru Bilinen 6 Yanlış!

Hurafeleri en yaygın olan konulardan biridir herhalde… Eğer son günlerde limonların sirkelere vurduğu, sıcak suların sabahın ayazında lıkır lıkır içildiği, şok diyetlerle şoklara girdiğiniz bir dönemdeyseniz, yazdıklarımız tam size göre. Sizin için diyette doğru bilinen yanlışları araştırdık.

diyet

1- Karbonhidrat hiç mi yok ? Hiç mi almayalım?

Alın alın. Tabi bu demek değil ki bir somun ekmeği hunharca parçalayarak yiyelim! Kepek ekmeği belirli bir ölçüde yemek bırakın zararı, fayda bile sağlar. Çünkü ekmek, karbonhidrat kaynağıdır ve inanmazsınız gün içinde ihtiyacımız olan enerjiyi bize sağlar. Çavdar olur, tam buğday olur, tahıllı olur; fark etmez, belirli bir ölçüde yemenizde sakınca yok.

2- “Öğlen yemeğini de atladım. Oh, ne yemesem kardır. Doğru yoldayım, yürüyeyim!”

Yürümeyin. Siz survivor gönüllüler takımı mısınız, niye aç kalıyorsunuz? Aç kalarak verdiğini her kilo, size kastan kaybettirir. Kas değil yağ esas hedef. Bunun için de metabolizmanızın sürekli çalışması gerekir. Çalışan metabolizma nasıl olur? Sık sık, az az yiyerek. Ödül oyununu beklemeyin, ara öğünleri atlamayın.

3- “Sabahları aç karna bir limon içeyim de tartı görsün gününü!”

İsterseniz bir galon için, yine de tartı görmez gününü. Bir yiyecek yoktur ki çılgınlarca zayıflatsın! Yiyecekler, mevcut diyetinize değer katar ve kilo vermenize destek olur anca. Yoksa öyle başlı başına içilip de kilo verilen bir şey yok aslında. He ama nedir limon suyu midenizdeki asitleri temizler, antioksidandır. Midenizi bir korur 5 yakar o da ayrı mesele. Öyle çok da inanmayın yani o hurafelere aslında.

4- “Nasılsa diyetteyim, bir kasa meyve vız gelir bana!”

Dikkat edin tırıs gitmesin! Diyetteyken meyveler kurtarıcı, özellikle tatlı krizlerinde; bunu inkâr etmiyoruz. Ancak unutmayın ki onlar birer şeker aynı zamanda. Diyettesiniz diye 1 kilo mandalina yenir mi? İdeal olanı 3-5 porsiyon. Mesela kendileri şahane bir ara öğündür aynı zamanda.

5- “Salatam yağsız olsun lütfen, diyetteyim de…”

Salata seçimi güzel ona lafımız yok fakat yağdan ne istediniz? Yağ havuzunda yüzün demiyoruz ancak az miktarda zeytinyağı, vücuda diyet sırasında çok faydalı. Yağı tamamen keserseniz vücut hüzünlenip “aman elden avuçtan gitmesin” diyor ve depolama moduna geçiyor. Durduk yere vücudunuza kıtlık sinyali göndermiş oluyorsunuz yani. Bunun yerine, yemeklerinizi az miktar zeytinyağı ile kavurun ve vücudunuza bir parça yağ girmesine izin verin.

6- “O da yapmış kilo vermiş, ben de yaparım kilo veririm!”

Diyette genele değil, kişiye özeldir. Evet, ilham alabileceğimiz kişi ve diyetler olabilir;Ancak önemli olan uzman diyetisyeninizin, sizin vücut tipinize göre uyarladığı şeyleri yapmak. Bilgiler genel geçer olup, en doğru bilginin daima doktorunuzda olduğunu da serpelim satır aralarımıza…

Mideniz niyetli beyniniz ikna ise aşılmayacak kilo, barışılmayacak tartı yoktur. Siz yeter ki inanın ve ne olursa olsun uzman kontrolünde zayıflayın. Meyvesini yaza doğru yersiniz 🙂

Sağlıklı günler, mutlu öğünler!