GOLO Diyeti Hakkında 6 Bilgi

Kilo verip dilediği ölçülere kavuşmak, daha sağlıklı olmak ve daha iyi görünmek
isteyen birçok insan günümüz diyet çeşitliliği arasında âdeta kendini kaybetmiş
durumda. GOLO diyeti de 2016 yılından beri çeşitlilik arasında en çok merak
edilip uygulanmaya çalışılan diyetler arasında yer alıyor. Giderek popüler hale
gelmiş GOLO diyetini siz hâlâ duymadıysanız yazımızın içeriğinde detaylı
bilgiye ulaşabilirsiniz. İşte, GOLO diyeti hakkında en çok merak edilenler…

1. GOLO Diyeti Nedir?

GOLO diyeti, kilo kaybını teşvik eden egzersiz ve beslenme planına odaklanır.
Asıl amacı, diyet yoluyla hormon ve insülin seviyelerinin dengelenmesini
sağlamaktır. Böylelikle birçok insanın ortak problemine çözüm olmaya çalışır.


2. Etkileri Nelerdir?

GOLO diyetinin çıkış noktası, doktorların ve eczacıların istikrarlı bir şekilde kilo
vermenin yolunu bulmaya çalışmasıdır. Dolayısıyla GOLO diyetinin
metabolizma hızının arttırma, sürdürülebilir bir kilo kaybetme ve kaybedilen
kiloların geri alınmaması gibi olumlu etkileri mevcuttur.


3. İnsülin Direnci Hastaları Yapabilir

İnsülin direnci, sık görülen sağlık problemlerinden biri olup kişinin kilo
vermesini hayli zorlaştırabilmektedir. GOLO diyeti ise insülin performansını
iyileştirmeye dayalı bir beslenme planıdır. Bu özelliğiyle vücutta insülin başta
olmak üzere kilo vermeye engel olan tüm hormonları yöneterek depolanmış
yağların giderilmesine yardımcı olur. GOLO diyeti ile vücuttaki yağlanmadan
daha kolay bir şekilde kurtulmak, gelecekteki yağ depolanmalarını da
minimuma indirmek mümkündür. Eğer ki siz de insülin direncine sahipseniz
doktor kontrolü dahilinde GOLO diyeti uygulamayı deneyebilirsiniz.


4. GOLO Diyeti Nasıl İşler?

Her diyet programı gibi GOLO diyetinin de kendine özgü, katı kuralları
mevcuttur. Kilo kaybını teşvik edecek gıdalara yönelmek ve işlenmiş gıdalardan
kesinlikle uzak durmak esastır. Protein, karbonhidrat, sebze ve yağ grubundan
seçimler yaparak metabolizmanın hızlanması hedeflenir. Bazı diyetler gibi tek
bir besin grubuna yöneltmediğinden kişi belirli gruplardan dilediğini tüketebilir.
Dolayısıyla GOLO diyeti; vegan, vejetaryen gibi beslenme biçimlerine kolayca
uyum gösterebilir.


5. GOLO Diyetiyle Ne Kadar Kilo Vermek Mümkündür?

GOLO diyeti, kilonuza göre gün içerisinde 1.300 ya da 1.800 kalori içeren bir
beslenme listesine uymanızı öngörür. Aynı zamanda “serbest bırakma” ya da
“release” gibi isimlere sahip bitkisel bir takviye almaya teşvik edebilir. Bu
takviye sayesinde kan şekeri seviyelerini düşürmek kolaylaşır. Doğru besinler
ve takviyenin birleşimiyle çoğunluğu yağdan olmak üzere haftada 1-2 kilo
vermek mümkündür; ancak özellikle takviye konusunda mutlaka bir doktora
danışmanız önerilmektedir.


6. GOLO Diyetinde Tercih Etmeniz ve Uzak Durmanız Gereken Besinler
Nelerdir?

GOLO diyeti patates cipsi, kraker, kurabiye, sporcu içecekleri, tatlandırılmış
çaylar gibi yapay şeker bulunduran ve işlenmiş hiçbir gıdanın tüketilmemesi
konusunda net bir duruş sergiler. Bunun dışında ıspanak, lahana, roka, brokoli,
Brüksel lahanası, karnabahar, kereviz, salatalık, kabak gibi sebzeleri bolca
tüketebilir; karbonhidrat ihtiyacınızı çilek, patates, balkabağı, tatlı patates,
beyaz patates, fasulye, kepekli tahıllardan karşılayabilirsiniz. Protein için
yumurta, et ve süt ürünleri, deniz ürünleri, fındıktan bolca yararlanabilir; yağ
ihtiyacınızı zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı, fındık, chia tohumu, kenevir
tohumu, keten tohumu gibi bitkisel seçeneklerden giderebilirsiniz.