Her Gün 2 Tane Muz Yemek İçin Nedenlerimiz Var

Muz, hem çiğ hem de pişmiş olarak tüketilebilen çok yönlü bir gıdadır. Araştırmalara göre günde 2 adet muz tüketerek vücudunuza pek çok fayda sağlayabilirsiniz.

muz

1. Yiyecek ve içeklerden aldığınız lif, vücudunuzun sindirim sistemini yavaşlatarak sindirime yardımcı olur. Muz ise çözünebilen ve çözünemeyen liflerle dolu doğal bir kaynaktır. Günlük düzenli olarak tüketeceğiniz 2 adet muz sindirim sisteminizi de düzene sokacaktır. Ayrıca muz sindirim kanallarını rahatlatan bir meyvedir. İshalden sonra kaybettiğiniz mineralleri geri kazanmanızı sağlar. Bu sebeple, bebeklere önerilen ilk katı gıdanın başında gelir.
2. Yapılan araştırmalara göre yüksek lifli gıdalar tüketen insanlarda kalp ve damar hastalıkları daha az görülmekle birlikte, kalp krizi riskine de daha az rastlanmaktadır. Lif açısından zengin bir kaynak olan muzu tüketerek kalp sağlığınızı koruyabilirsiniz. Ayrıca sağlıklı ve dengeli bir diyet için gerekli olan vitaminler, mineraller ve antioksidanları muz tüketerek karşılayabilirsiniz.
3. C vitamini vücudumuzdaki serbest radikalleri aktif hale getiren bir antioksidandır. C vitamini deyince akıllara ilk olarak portakal, mandalina gibi meyveler gelir ama muz da günlük C vitamini ihtiyacınızın %15’ini karşılamaktadır.
4. Demir açısından zengin olan muz sayesinde kansızlıktan da kurtulabilirsiniz. Dahası, kanınızdaki glikoz seviyesini dengeleyebilir ve kansızlıktan dolayı hissedeceğiniz yorgunluk, solgunluk ve nefes darlığını minimum seviyeye indirebilirsiniz.
5. Yüksek Potasyum / Sodyum oranı kan basıncınızın yükselmesini engeller. Orta büyüklükteki bir muz neredeyse hiç sodyum içermezken, yaklaşık 400 mg potasyum içerir. Böylece yüksek kan basıncınızı muz yiyerek dengeleyebilirsiniz.