Karabuğdayın 6 Faydası

Sağlıklı yaşamak için her geçen gün sofralarımızı yeni seçenekler ile tanıştırmaya devam ediyoruz. Kuzukulağıgiller familyasından olan karabuğday da bu seçeneklerin en faydalı olanlarından biri. Yüksek oranda protein içeriği ve düşük kalorisi sebebiyle özellikle diyet listelerinin vazgeçilmezi olan karabuğdayın başka ne gibi faydaları varmış, gelin birlikte bakalım…

  1. Bitkisel Proteindir

Karabuğday, hayvansal gıdaları tercih etmeyenlerin protein ihtiyacını karşılayacak en iyi besinlerden biridir. Oldukça yüksek protein değeri sayesinde et yerine geçebilecek kadar değerlidir. Eğer siz de vegan ya da vejetaryen beslenme çeşidini benimsiyor, kendinize bitkisel protein seçenekleri arıyorsanız listenize bolca karabuğday ekleyebilirsiniz.

  1. Glüten İçermez

Çölyak hastalarının baş düşmanı olan glüten, karabuğdayda bulunmaz. Bu özelliği ile karabuğday, özellikle çölyak hastaları ve glütensiz beslenmek isteyen insanlar için ideal bir seçenektir.

  1. İnsülin Direncini Kırar

Kilo vermeye en büyük engellerden biri olan insülin direncine karşı düzenli olarak karabuğday tüketerek savaşmak mümkündür. Glisemik indeksinin düşük oluşu ve kan şekerini düzenleyen etkisinden yararlanmak için siz de karabuğdaya beslenmenizde daha çok yer vererek şeker hastalığından korunabilir, daha sağlıklı bir şekilde kilo verebilirsiniz.

  1. Sindirimi Düzenler

Kabızlık, şişkinlik gibi problemleriniz varsa beslenme planınıza karabuğday ekleyerek kendinize bir iyilik yapabilirsiniz. Karabuğday, yoğun lifli içeriği sayesinde bağırsak hareketlerini düzenlemeye yardımcı olarak daha düzenli bir şekilde tuvalete çıkmanızı sağlar.

  1. Saçların Uzamasına Yardımcı Olur

Saçlarınızı kısalttırıp pişman olduysanız ve derhal yeniden uzatmak istiyorsanız ya da bir türlü uzamayan saçlara sahipseniz karabuğdayla tanışmak sizin için iyi bir fikir olabilir. İçeriğinde saçların uzamasında önemli rol oynayan B1, B3, B5, B9 vitaminlerini bulundurması ve keratin üretimini destekleyen aminoasitler yönünden zengin olması sayesinde karabuğday, saçlar için epey önemli bir besin kaynağıdır.

  1. Karaciğer Dostudur

Karaciğer, yanlış beslenme gibi çeşitli nedenlerle yağlanmaya en müsait olan organlarımızdan biridir. “Karaciğeri korumaya yönelik tüketilmesi gereken gıdalar hangileridir peki?” diye soracak olursanız size, en başta karabuğdayın geldiğini söyleyebiliriz. Karabuğday, içeriğindeki “kolin” maddesi sayesinde karaciğer yağlanmasını önlemeye yardımcı olur. Siz de düzenli olarak karabuğday tüketerek karaciğerinizin sağlığını koruyabilirsiniz.