Kış Depresyonunu Yenmenin 6 Altın Kuralı!

Havaların soğumasına mı dertlenelim, erken kararıp geç aydınlanmasına mı? Eğer yaz insanıysanız, kış depresyonuna girmek için çok nedeniniz olabilir! Peki, bu kış depresyonunu yenmenin yolları nelerdir? Sizin için araştırdık.

1- Omega 3 Stoklayın!

Tıpkı ilaç depolar gibi. Omega 3 yalnızca vücut sağlımıza değil duygusal tavırlarımıza da olumlu etki ediyor. Omega 3 bakımından zengin yiyeceklerin başında gelen somon mesela… Somonlu tarifler ile sofranıza lezzet katmaya ne dersiniz?

Kremalı Somon Balığı

2- Beyaz Işıktan Uzak Durun!

Benzetmek gibi olmasın da hastane ışığı gibi bembeyaz ışıklar da modunuza etki edebilir. Bunun yerine daha az ışık yayan bir lamba sinirlerinize de olumlu etki edecektir.

lamba

3- Açık Renk Giyinin!

Kış diye illa siyahlara bürünmenize gerek yok. Siyah asaleti çağrıştırdığı gibi aynı zamanda matem rengi. Bu nedenle modunuza olumlu etki etmesi açısından, açık tonları tercih edebilirsiniz.

bot_modasi

4- Sosyal Olun!

Kendinizi bunalıma çeyrek kala hissettiğiniz an hemen arkadaşlarınızla dışarı çıkın. Battaniye altına buhranlar içinde sıcak çikolata içmek her zaman fayda sağlamayacaktır. Mümkün olduğunda yalnız kalmamaya çalışın.

İş Kadını

5- Minik Bi’ Kaçamak?

Rutin de sizi sıkabilir. İşe gitmek, eve gelmek, yemek yemek, uyumak. Kış rutininiz, depresyona meyil edebilir. Bunu önlemek için eğer imkanınız varsa yakın bir yerlere bir hafta sonu kaçamağına çıkabilirsiniz mesela.

gece_manzarası

6- Mum Yakın!

Ruhu rahatlatan meditasyon yöntemlerinden birinin mum yakmak olabileceğini söylesek? Işıkları kapatın, mumu yakın, lavanta yağı ya da lavanta tütsüsü de rahatlamanıza destek olacaktır. Düşünün, başınıza gelenleri; aklınızdan geçenleri. Mum ışığına bakmak, ruhunuzu mucize bir şekilde rahatlatabilir, denemekten ne çıkar?

mum