Ruh Sağlığına İyi Gelen 6 Besin

Tükettiğimiz besinler, beden sağlığımızı etkilediği gibi ruh sağlığımızı da etkileme özelliğine sahiptir. Bazı besinleri tükettiğimizde daha kötü bir ruh haline sürüklenirken, doğru besinler sayesinde depresyon, anksiyete gibi ciddi rahatsızlıkların etkilerinden dahi kurtulmamız mümkündür. Peki, ruh haline iyi gelen bu besinler nelerdir merak ediyor musunuz? O halde sizi yazımızın devamına alalım.

Sağlığınız için;

İşte ruh sağlığına iyi gelen 6 besin…

1- Elma

Sindirimi en kolay besinlerden biri olan elma, zihninizdeki kötülüklerin de sindirimini kolaylaştırıp size mutluluk vermeye hazır! Elma; birçok vitamin, fosfor ve potasyum içeriği ile sinirlerin yatışmasına ve duygudurum bozukluklarının dinmesine yardımcı olur. Her gün bir adet elma tüketerek depresyondan korunabilmek mümkündür.

2- Balık

Kızartma, ızgara, buğulama gibi birçok hali ile sofralarımızı süsleyen balık sayesinde daha iyi bir ruh haline kavuşmak mümkündür. Yapılan birçok araştırmada balığı daha çok tüketen toplumlarda depresyon riskinin daha düşük olduğu gözlemlenmiştir. Siz de özellikle omega-3 bakımından daha zengin olan uskumru, somon ve ton balığı gibi seçeneklerden yeterli miktarda tüketerek olası bir depresyonu önleyebilir ya da içinde olduğunuz depresyondan
kurtulabilirsiniz.

3- Kakao

Çikolata tükettiğinizde daha mutlu hissettiğiniz mutlaka olmuştur, peki bunun bir tesadüf olduğunu mu düşünüyorsunuz? Asla tesadüf değil… Çikolatanın ham maddesi olan kakao, vücuda endorfin salgılatıyor, bu sayede de gerginliği ve stresi azaltarak kişinin daha sakin ve mutlu hissetmesine yardımcı oluyor. Siz de yeterli miktarda kakao tüketerek daha iyi bir ruh haline sahip olabilirsiniz.

4- Muz

Muz, herkes tarafından sevilen bir lezzete sahip olmakla kalmayarak içeriğindeki potasyum sayesinde sinir sistemini güçlendiriyor. Bu özelliği sayesinde anksiyete etkilerinden kurtulmaya yardımcı olup ruh halini iyileştiriyor.

5- Bal

Süt ile yaptığı ortaklıkla rahat bir uykuya dalmanın en tatlı yardımcısı olan bal, kötü bir ruh hali ile olan savaşta da en etkili besinlerden biridir. İçerisindeki doğal şeker sayesinde yıpranan sinirlerin onarılmasını sağlayarak depresif ruh halini mutluluğa dönüştürüyor.

6- Tavuk

Depresyona karşı dopamin, serotonin gibi mutluluk hormonlarının üretilebilmesi için vücudun ihtiyacı olan B6 vitamini, tavukta bol miktarda bulunur. Bu özelliği ile tavuk, kötü ruh halini iyileştirebilen en güçlü seçeneklerden biridir. Siz de daha mutlu bir ruh haline kavuşmak için bugünkü öğününüzü tavuk sulu çorba, tavuklu pilav gibi seçeneklerden yana kullanabilir, ruh halinize bir iyilik yapabilirsiniz.