Şaşıracaksınız: Mısırın 8 Faydası

Mısır; Meksika ve Orta Amerika kökenli bir bitkidir. Kahverengi, mor, kırmızı taneli çeşitleri de olsa içlerinde en çok bilinip bolca tüketilen çeşidi, sarı taneli olanıdır.

Sarı lezzet taneleri, salataya da yakışır yemeklere de. İstenirse tek başına da harika bir öğündür. Yeri gelir sokakta oynayan, acıkmış çocuğun eline sıkıştırılır; yeri gelir mevsim pikniklerinin sevindirici bir alternatifi oluverir.
Sadece yiyip geçtiğiniz, keyifli bir atıştırmalık olarak gördüğünüz mısırın faydalarından haberdar mısınız? İşte mısırın 8 nefis faydası:

1. Sindirime İyi Gelir

İçerdiği yüksek miktarda lif sayesinde sindirim sürecinin daha rahat işlemesine katkıda bulunur. Bu özelliği ile kabızlık, ishal gibi birçok bağırsak sendromu ve kolon kanserini önlemeye yardımcıdır.

misir

2. Anemiye İyi Gelir

Halk arasında “kansızlık” olarak bilinen anemi rahatsızlığına iyi gelen besinlerden biri, pek bilinmese de mısırdır. Mısır, kırmızı kan hücrelerinin ihtiyaç duyduğu temel besinleri sağlayıp demir eksikliğini gidererek anemi rahatsızlığının etkilerini yok etmeye yardımcı olur.

misir-hakkinda

3. Gözlere İyi Gelir

Mısır, içerisinde bol miktarda A vitamini ve görme yetisinde etkili olan karotenoidler barındırır. Bu özelliği sayesinde göz sağlığını koruyarak uzun yıllar net bir görüşe sahip olmanıza yardımcı olur.

misirin-faydalari

4. Zihne İyi Gelir

Mısır tüketerek hem midenizi hem de zihninizi beslemek mümkündür. Mısır, özellikle yaşlılığa bağlı gelişen zihinsel problemlerin önüne geçer, Alzheimer gibi rahatsızlıkların etkisinin en aza inmesine yardımcı olur.

misirin-yararlari

5. Kalbe İyi Gelir

Mısır, içeriğindeki bol miktarda optimal yağ asidi sayesinde kötü kolesterolün düşmesine yardımcı olur. Kalp ve damar sağlığını olumsuz şekilde etkileyen kolesterolü hayatınızdan mümkün olduğunca çıkararak daha sağlıklı bir kalbe sahip olursunuz.

misir-neye-iyi-gelir

6. Kemiklere İyi Gelir

Mısır, bağ dokusunu ve kemikleri güçlendiren demir, bakır, fosfor, mineral ve manganezi bol miktarda içerir. Bu besin değerleri ile mısır, kemik formunun bozulmasını engeller. Özellikle yaşlılık dönemi için yeterli miktarda mısır tüketmek akıllıca bir yatırımdır.

misir

7. Cilde İyi Gelir

Mısır; içerdiği bol miktarda beta karoten, A, E ve C vitamini sayesinde cilt hücrelerinin korunmasına ve onarılmasına katkıda bulunur. Yeterli miktarda mısır tüketerek cildinizin daha sağlıklı görünmesini sağlayabilirsiniz.

misir

8. Kanserden Korur

Mısır, etkili bir antioksidandır. Yapılan birçok araştırmada mısırın bu özelliği ile birçok serbest radikali etkisiz hale getirdiği kanıtlanmıştır. Yeterli miktarda mısır tüketerek özellikle göğüs ve karaciğer kanserinden korunmanız mümkündür.