Şaşırmaya Hazırsanız Okuyun: Doğru Bildikleriniz Belki Yanlıştır!

Bazı alışkanlıklarımız eskilerden gelen geleneklere dayalı olabiliyor. Ancak o alışkanlıklar her zaman doğru da olmayabilir. Bugün sizin için o doğru bilinen yanlışları araştırdık.

1- Yanlış: Hafta sonu daha fazla uyuyarak, hafta içi eksik kalan uyku saati tamamlanabilir.
Doğru: Her gün 7-8 saat uyumak ideal olanıdır, hafta sonu fazladan uyumak eksik kalan saatleri tamamlamayabilir.

uyku

2- Yanlış: Daha güçlü ve zinde olmak için vitamin alınmalıdır.
Doğru: Vücudunuzun ihtiyacı olan vitamin miktarını sadece doktor belirleyebilir. Ezbere vitamin almak zararlı da olabilir.

vitaminler

3- Yanlış: Hapşıran ya da öksüren birine sırtınızı dönerseniz hastalıktan korunursunuz.
Doğru: Hastalık bırakın yanınızda olmayı, aynı binadan olsanız bile geçebilir.

hastalik

4- Yanlış: Her yemekten sonra dişleri fırçalamak gerekir.
Doğru: Günde iki kere dişleri düzenli olarak fırçalamak gerekir.

dis-ana

5- Yanlış: Yemek yedikten sonra kestirmek iyidir.
Doğru: Yemek yedikten sonra uyursanız, yedikleriniz direkt kilo olarak size geri döner.

uyku

6- Yanlış: Eviniz daima tertemiz olmalıdır. Böylelikle mikrop hiç olmaz.
Doğru: Evinizin temiz olması güzel tabi ancak bu aşırı temizlik alerjik durumların artmasına da neden olabilir.

temizlik