Sosyal Medya Bağımlılığını Azaltmanın 6 Yolu

Teknoloji çağındayız, her işimizi oturduğumuz yerden kolayca halledebiliyoruz aman ne iyi hoş, derken bir de ömrümüzü törpüleyen, adına sosyal medya denen bir illet çıktı ki sormayın gitsin. “İllet” diyoruz, “ömür törpüleyen” diyoruz çünkü kullanım miktarı sınırlanmadığında insanların hayatını son derece olumsuz etkiliyor. Üstelik çoğu insan bu olumsuz etkinin farkında bile değil. Öyle ki artık “Sosyal medya bağımlılığı” şeklinde tanımlanan bir rahatsızlık oluştu. Eğer bunun farkında değilseniz şöyle bir sosyal medyada günlük olarak geçirdiğiniz süreyi hesaplayın deriz, farkındaysanız da bu bağımlılığınızı dizginlemenin tam zamanı deriz! İşte sosyal medya bağımlılığını azaltmanın 6 yolu!

1. Kendinize Sınırlar Uygulayın

Kendinizi tıpkı bir ebeveynin küçük çocuğunu sınırlaması gibi sınırlandırmaya çalışın. Kendinize sosyal medya saatleri uygulayın, örneğin gün içerisinde sadece akşam 8’den sonra bakmak ya da öğleden sonra 2 ve 4 saatleri arasında bakmak gibi zamanlar belirleyin.

facebook

2. Uygulamaları Telefonunuzdan Silin

Akıllı telefonlar sürekli elimizde olduğundan uygulamalara girip bakmak artık bilinç dışı bir davranış haline geldi. Hiç ihtiyaç olmayıp sırf el alışkanlığından uygulamalara bakıp zihnimizi boş yere doldurup taşırıyoruz. Bu nedenle en son çare olarak telefonunuzdaki uygulamalara veda ederek önemli bir adım atmış olacaksınız.

twitter

 

3. Yeni Uğraşlar Edinin

Kendinizi boş hissettiğinizde, gün içerisinde mola verdiğinizde aklınıza ilk gelen hamle sosyal medya hesaplarınızı kontrol etmekse bunun yerine yeni uğraşlar edinmeye başlayın. Kısa yürüyüşler, küçük alışverişler gibi uğraşlar zihninizi boşaltıp dinlenmenize yardımcı olacaktır.

sosyal-medya

 

4. Paylaşımlarınıza Sınır Getirin

Mutluluk paylaştıkça çoğalır elbet, bunun için sürekli mutlu anlarımızı sosyal medyada sevdiklerimizle paylaşmaya çalışıyoruz. Ancak bu durum bir zaman sonra dozunu kaçırabiliyor; yani sosyal medya için mi yaşıyorsunuz sorgulamanız, derdinizin mutluluk paylaşmak mı yoksa kendinizi onaylatmak mı ayrımını iyi yapabilmeniz gerekiyor.

instagram

5. Bildirimlerinizi Kapatın

Gün içerisinde bambaşka bir şeye odaklanmışken ansızın gelen sosyal medya bildirimi ile tüm konsantrasyonunuz altüst olabilir. Siz kendinizi sanal dünyadan kurtarmak isterken bir bildirim ile en başa dönebilir, kendinize zarar verebilirsiniz. Bu nedenle sosyal medya uygulamalarınızı silmeseniz bile bildirimlerinizi kapatmayı deneyebilirsiniz.

shutterstock_388100623

6. Arkadaş Görüşmelerinizi Sıklaştırın

Sevdiklerinizle sık sık planlar hazırlayın, arkadaşım pek yok diyorsanız yeni ilişkiler kurmaya gayret edin; çünkü sosyal medya kullanımının en önemli sebeplerinden biri de gerçek hayatta yalnız kalıp sanal arkadaşlıklar kurmaya yönelmekten gelmektedir. Bu nedenle kendinizi sanal dünyadan çekip alabilmenin en güçlü yöntemi, gerçek dünyaya olan özenin artırılmasıdır.