Söylemedi Demeyin: Yemek Günlüğü Tutarsanız Hayatınızda Bu Değişimler Olabilir!

Evet, yemek günlüğü… Yediklerinizi yazmayı denediniz mi daha önce? Belki bu teklif, size şuan ‘ne gereği var’lı cümleleri çağrıştırıyor olabilir ancak eğer yediklerinizi not alırsanız, uzmanlara göre vucüdunuzda şu değişimler olabilir. Neler Oluyor editör ekibi gururla sunar!

1- Yediklerinizi yazmak ve sonrasında okumak, ‘çaktırmadan’ yediğiniz kalorili yiyeceklerin hesabını yapmanızı sağlar. Gözle görülen ve ‘ben geliyorum’ diyen kaloriler de yenilerine açılan tüm kapıları kapatır ve vücudunuza ‘bugün yeteri kadar abur cubur yedim, bu kadarı yeterli’ sinyalini verebilir.

mavikalem

2- Hafta içi ve hafta sonu arasındaki farkı daha iyi anlarsınız. İş stresiydi, yoğunluktu derken atladığınız ara öğünleri, hafta sonu bol kalorili olanlarla kotarmaya çalışmanın aslında ne kadar sağlıksız olduğunu elleriniz yazar, gözleriniz okur.

pratik gofret atıştırmalık

3- Kendi modunuzu dinleyebilirsiniz! Ağır yağlı yiyecekler, vücudunuzda rehavete yol açıyor olabilir. Sağlıklı ve hafif yediğiniz günlerde ise kendinizi daha iyi hissettiğinizi fark edeceksiniz. Bu ‘fark edilme’ durumunun sebebi de önünüzde duran o yemek günlüğü işte.

Mutluluk

4- Arada kaçamaklar tabi ki olur ama o ‘arada’ kelimesini aştığınız zamanlar için, yemek günlüğü iyi bir önlem. Yediklerinizi gördükçe vicdan yapıp daha fazla kaçırmanızı önleyebilirsiniz. Aslında buna bir nevi vücudu kandırmak mı desek bilemedik!

masum-atistirmaliklar

Sağlıklı beslenmek belki de kaleminizin ucunda. Hem denemekten ne kaybedersiniz ki; belli mi olur? 😉