Soyulmadan Tüketilmesi Gereken 6 Besin

Yazımıza “Vitamini kabuğunda evladım, kabuğunda!” diye uyaran anneler gibi başlamak istiyoruz; çünkü bazı sebze ve meyveler var ki onlardan faydalanmak için asla soyulmadan tüketilmeleri gerekiyor.

Tabii öncesinde kabuklarındaki tarım ilaçlarından ve kirlerden arınmaları için sirkeli ya da karbonatlı su içerisinde bir süre bekletip durulamayı ihmal etmeden…

İşte kabuk soymaya üşenenlerin pek sevineceği, kabukları ile tüketilmesi daha uygun olan 6 besin…

  1. Karpuz

Bol sulu, kıyır kıyır, mis kokulu karpuz dilimlerine kim hayır diyebilir? Peki ya onu kabuklu bir şekilde tüketmek gerekiyormuş desek? Hemen yüzünüzü buruşturmayın, çünkü karpuz kabuğunun faydaları onu yeme fikrine alıştırabilir.
Karpuz kabuğu da tıpkı meyvesi gibi vitamin ve mineraller açısından zengindir. Özellikle beyaz kısımları iyi bir antioksidan kaynağıdır. Kilo vermeye, kolesterol düşürmeye olan yardımları ile karpuz kabuğu; tüketilmesi gereken seçeneklerdendir. Karpuz kabuğunu salatalar içerisine minik minik doğrayarak ya da kurutup çay içerisine ekleyerek tüketebilir, faydalarından yararlanabilirsiniz.

  1. Patates

Her pişirme yöntemiyle bayıldığınız patateslerin kabuklu halini de sevip kabullenmeye ne dersiniz? Çünkü patates kabukları, içerisinde kalsiyum, lif, demir, fosfor, potasyum, A ve K vitaminleri gibi birçok besin değeri bulunduruyor. Oysa siz onun kabuklarını soyarak tükettiğinizde bu faydalardan vazgeçmiş sayılıyorsunuz. İşte bu sebeple patatesten tam anlamıyla yararlanmak için onu kabuklarıyla birlikte tüketmeyi deneyin.

  1. Salatalık

İşte size hem vitamini kabuğunda olan hem de kabuklu haliyle tüketilmesi daha kolay olan bir seçenek; salatalık!
Salatalık kabuğunda iltihap ve birçok kanser çeşidinden koruyan flavonoidler bulunur. Bu özelliğinden dolayı salatalığın kabuklarıyla birlikte yenmesi, kişiye önemli faydalar sunar.

  1. Kivi

Büyük bir çoğunluğun ismini duyması ya da kendini görmesi ile dişlerinin kamaşmasına sebep olan kiviyi kabuklarıyla tüketmeniz gerektiğini söylesek pek de hoş karşılamayabilirsiniz. Ancak kivi, soğuk su altında ovalandığında tüylü kısımlarından arınabilen bir meyvedir ve size kabuklarıyla yenmesi için gereken kolaylığı sağlayabilir. Böylece besin değeri çok yüksek olan kivi kabuklarını da yiyebilir, faydalarından yararlanıp vücudunuza sağlık katabilirsiniz.

  1. Muz

Nefis lezzeti ile her mevsim yanımızda olan muz, kabuklarıyla da birçok fayda sağlıyor. Muz kabuğundaki bol miktarda antioksidan, ruh sağlığına iyi gelen triptofanı ve cilt sağlığında önemli olan lutein; muzun kabuklarını da tüketmeniz gerektiğini kulağınıza fısıldıyor, bizden söylemesi!
Muz kabuğunu da tıpkı karpuz kabuğu gibi minik minik doğrayıp salata ve yemeklerinize katarak hem aromatik bir lezzet elde edebilir hem de keyifle tüketebilirsiniz.

  1. Elma

Her gün mutlaka bir adet tüketilmesi önerilen elmayı kabuklarıyla birlikte tüketerek kazanacağınız faydaları katlayabilirsiniz! Özellikle mide ve bağırsak kanserlerine karşı koruyan elma kabuğunu ister salatalarınızın içerisine ekleyebilir isterseniz de elmayla direkt olarak yiyebilirsiniz.

Hemen satın almak için tıklayın.