Temiz Beslenme Modeli Hakkında Merak Edilenler

Uzun yıllar boyu sağlıklı bir yaşam sürebilmek için beslenme şeklinin ne denli
önemli olduğu, yapılan bilimsel araştırmalarda kanıtlanan gerçekler
arasındadır. Bu yüzden birçok insan, her geçen gün beslenme hakkında daha
ince eleyip sık dokur hale gelmektedir. Temiz beslenme modeli de vücut
sağlığına iyi gelen beslenme şekillerinden biridir.

Temiz beslenmenin bazı faydaları şunlardır:
– Sindirim sistemini düzenler
– Enerjiyi arttırarak zindelik sağlar
– Zihinsel odaklanmayı kolaylaştırır
– Kilo vermeye yardımcı olur
– İltihaplanmaları giderir
Yazımızın devamında temiz beslenme modelini daha yakından tanıyabilir ve bu
modele uymak için yapmanız gerekenleri öğrenebilirsiniz.

1. Temiz Beslenme Nedir?

Bir yaşam tarzı olarak özetlenebilen temiz beslenme; hormon ve GDO’dan uzak,
işlenmemiş, paketlenmemiş, doğala en yakın yani organik besinleri tüketmek
anlamına gelir. Bu sayede vücut; gerçek değerlerle beslenecek, güçlenecek,
daha zinde, aktif ve sağlıklı olacaktır.


2. Su Tüketmeyi Tercih Edin

Daima önemli olan su tüketimi, temiz beslenme modelinde de yerini koruyor.
Sağlığa zarar veren şekerli, tatlandırıcılı, işlemden geçirilmiş birçok içecek
yerine su tüketmeyi tercih etmenin vücuda büyük faydalar getireceği
savunuluyor. Temiz bir seçenek olarak tanımlanan su sayesinde siz de tüm
organlarınızın sağlığını koruyabilir, daha dengeli bir yaşam sürebilirsiniz.


3. İşlenmiş Gıdalardan Vazgeçin

Temiz beslenme şekline uyabilmenin ilk kuralı, işlenmiş ürünlerden mümkün
olduğunca uzaklaşmaktır. Belirli işlemlerden geçirilerek hazırlanan ürünler,
sağlık için faydalı olan lif ve besin değerlerinin neredeyse tümünü kaybeder.
Geriye tuz, şeker ve katkı maddeleri kalır. Dolayısıyla temiz beslenme
modelinde asla yerleri yoktur.


4. Rafine Yağlardan Uzak Durun

Temiz beslenme modeli, en sık kullanılan malzemelerden biri olan yağlara da
elbette değiniyor. Temiz beslenmek istiyorsanız margarin başta olmak üzere
bitkisel de olsa işlem görmüş tüm yağlardan uzak durmanız gerekiyor. Bunun
yerine yağlı balıklardan düzenli olarak tüketmenin, fındık yağı, zeytinyağı,
Hindistan cevizi yağı ya da avokado yağı gibi en az işlem gören yağlardan
tercih etmenin en doğrusu olduğu savunuluyor.

5. Kendiniz Pişirin

Temiz beslenme modeline uyum göstermek için biraz mutfağa girerek kendi
yemeklerinizi kendiniz pişirmenizin tam zamanı! Yemeklerinizi kendiniz
pişirerek birçok katkı maddesinden, yanlış pişirme şekillerinden korunmuş
olursunuz. Yemeğinizin içerisinde ne olduğunu bilerek vücudunuza alacağınız
her maddenin kontrolünü kolaylaştırarak temiz beslenirsiniz.


6. Sağlıksız Atıştırmalıklar Tüketmeyin

Keyifli birçok anlarda nedense abur cubur olarak nitelendirilen gıdalardan
tüketmeye ihtiyaç duyarız. Temiz beslenme modeli bu ihtiyacınızın gereksiz ve
yanlış olduğunu söyleyip durmanızı öneriyor. Yağlı, tuzlu, tatlı birçok abur
cuburun içerisinde binlerce katkı maddesi olduğundan kesinlikle tüketmemeniz
gerektiğini söylüyor. Bunlar yerine meyve, sebze, kuru yemişlerden sağlıklı
atıştırmalıklar yaparak temiz bir şekilde beslenebileceğinizi hatırlatıyor. Yine de
paketli gıda alacaksanız mutlaka içerik etiketlerini inceleyip en zararsız
malzemeler kullanılanlarını almaya davet ediyor.


7. Sebzeleri Pişirmeyin

Temiz beslenme modelinde kesinlikle yer alması gereken grupta sebze ve
meyveler yer alıyor; ancak mümkün olduğunca pişirmeden tüketilmeleri
öneriliyor. Gıdaların işlenmesine karşı olan temiz beslenme modeli, pişirme
aşamalarının da yeri geldiğinde besinin değerlerini düşüreceğini savunuyor.
Dolayısıyla çiğ sebze ve meyve tüketiminin daha sağlıklı olduğunu vurguluyor.

 

Temiz beslenme modeline geçmek isteyenler için harika önerilerimiz var!

Düzenli beslenme ve sağlıklı bir metabolizma için Erikli her zaman yanınızda. Hemen satın almak için tıklayın.

Temiz beslenme modelinde yemeği kendi evimizde pişirmek çok önemli. Lezzetli yemekler pişirmeniz için Touch Me döküm tava her zaman elinizin altında olmalı. Satın almak için hemen tıklayın.