Uyku Kaçıran 5 İçecek

Eğer siz de uyumak istemiyorsanız şimdi sıralayacağımız besinleri çokça tüketerek kendinize küçük tuzaklar hazırlayabilir; ancak tam tersi uyku problemi yaşıyorsanız bu listeyi uzak durmanız gereken besinler olarak hafızanıza kazıyabilirsiniz.

1. Kahve

Uyku kaçıran içecekler denince onun adıyla başlamasak olmaz. Bir fincan kahvede yaklaşık 80-120 mg arasında kafein bulunur. Bir fincan kahve içtiğinizde direkt olarak tüm sinir sisteminizi uyarır daha dinç olmanızı sağlarsınız. Böylece uykuyu kendinizden uzaklaştırırsınız.

turk-kahvesi

2. Kola

Genelde yemeklerin yanına iyi bir arkadaş olarak nitelendirilen kola, bir kutusunda yaklaşık 30-56 mg kafein bulundurur. Uyarıcı ve iştah açıcı özelliklerinin yanı sıra uykunuzun kaçmasını da sağlar. Eğer ki uyumak istemiyorsanız kola içmek de kahve kadar doğru bir tercih olabilir.

uyku-acmanin-yollari

3. Çay

“Bir yorgunluk çayı alır mıydınız?” diye boşuna sorulmaz. Siz yorgunluk çayı alırsanız çay da sizin yorgunluğunuzu alır. Bir bardak çayda yaklaşık 40 mg kafein bulunur. Bu özelliği sayesinde çay içtiğinizde zihin ve beden yorgunluğunuz azalır uykuya eğiliminiz yok olmaya başlar.

siyah-cay

4. Portakal- Greyfurt Suyu

Uyku kaçırmanın temel yöntemi, vücuda bol miktarda enerji yüklemektir. Bunun en iyi yolu da enerji dolu içeceklerden geçer. Enerji içeceklerinden bahsetmiyoruz elbette; çok daha doğal, çok daha sağlıklı olan portakal ve greyfurt gibi bol C vitamini içeren meyvelerden taze sıkılmış meyve suları uykunuzu kaçırmak için en doğru seçeneklerdir.

portakal

 

5. Çin Çayı

Boşuna dememişler “Çin çayı, cin çayıdır” diye. Şaka şaka, kimse dememiş; ama uyku kaçıran özelliği sayesinde bu cümleyi gayet hak ediyor bizce. Çok yoğun bir gün geçirdiyseniz gün bitiminde Çin çayı içerek baş ağrısı ve yorgunluğunuzu dindirebilir, zihninizi uyandırarak uykudan uzaklaşabilirsiniz.