Uyku Kaçıran 5 Yiyecek

Hayatımızın bazı dönemlerini o kadar yoğun geçiririz ki yapmamız gereken işler için 24 saat asla yetmez. Bu dönemlerde tek çareyi uykumuzdan feragat etmekte bulur, “Aman nasılsa ölünce fazlasıyla uyuyacağız, şimdi çalışalım.” cümlesini sıkça kurarız. O dönemlerde uykumuzu azaltıp işlerimize daha iyi odaklanabilmek için uyku kaçıran yiyecekleri bu başlık altında derledik.

Eğer siz de uyumak istemiyorsanız şimdi sıralayacağımız besinleri çokça tüketerek kendinize küçük tuzaklar hazırlayabilir; ancak tam tersi uyku problemi yaşıyorsanız bu listeyi uzak durmanız gereken besinler olarak hafızanıza kazıyabilirsiniz.

Uyku kaçıran 5 Yiyecek:

  • Bol Baharatlı Yemekler

Baharatlı yemekler, metabolizmayı hızlandırması ve kilo vermeye yardımcı olması açısından oldukça faydalıdır. Bunun yanı sıra vücut sıcaklığının da artmasını sağladığından kış mevsiminde değil belki ama özellikle yaz mevsiminde sizi rahatsız edip uyumanıza engel olabilir.

Baharatlar

  • Kayısı

Küçük bir enerji deposu olan kayısı sayesinde uykunuz kaçar, lifli yapısı sayesinde dolaşım sisteminiz uyanır. Böylece uykusuz bir gece sizin için başlamış olur. Yatmaya yakın bir zamanda 5-6 adet kayısı tüketmek, uykunuzu açmaya yetecektir.

Kayısı Marmelatı Tarifi

  • Çikolata

Hep lezzet, hep mutluluk kaynağı olan çikolata; vücudun uyarılmasını sağladığı için uykunuzun açılmasına yardımcı olur. Eğer ki uykusuz bir gece geçirmek istiyorsanız birkaç parça bitter çikolata yemek doğru bir seçim olacaktır.

bitter-cikolata

  • Portakal

Enerji içeceklerinin de uyku kaçırdığını bilirsiniz, işte onların yerine koyabileceğiniz çok daha sağlıklı ve doğal bir seçenek; portakal. Portakalın ferah kokusu, leziz tadı ile hem zihninize hem de bedeninize sağlıklı bir enerji yükleyebilir, uykunuzu başarıyla açabilirsiniz.

portakal

  • Kahvaltılık Tahıllar

Yatmadan önce, uyumaya yakın zamanlarda mideniz kazındı ve geçiştirmek için kahvaltılık tahıllar yemeyi mi tercih ettiniz? Uyumak istemiyorsanız en doğru, uyumak istiyorsanız en yanlış tercihi yaptınız demektir; çünkü kahvaltılık tahıllar kan şekerinizin hızla yükselmesine neden olur. Kahvaltılık tahılların kan şekerini yükseltmesi ve yüksek kalori içerikleri ile uykuya dalmanıza engel olabilirsiniz.